سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آذربایجان شرقی/ رایزنی برای ارتقای موقعیت تعاونی ها در استان

دومین نمایشگاه فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان در تبریز فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد کریم پور اصل، رئیس اداره آموزش، تحقیقات و ترویج اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: این نمایشگاه با حضور استاندار آذربایجان شرقی، امام جمعه و سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده است.

سلیمی

کریم پور با اشاره به سفر معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بازدیدهای متعدد وی و برگزاری جلسات فشرده با تعاونی ها گفت: در این سفر جلسه ای با حضور ایشان و اعضای اتحادیه ها و تعاونی های منتخب برگزار شد، رییس اتاق تعاون و نماینده خانه تعاونگران استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست حضور داشتند و البته مدیر مشارکت های مردمی منطقه آذربایجان شرقی و نماینده تعاونی های آب بران نیز در این نشست حضور داشتند .

وی با تاکید بر اینکه خاستگاه اولیه تعاونی های آب بران استان آذربایجان شرقی است، ادامه داد: مسئولیت این تعاونی ها در تقسیم آب و جلوگیری از هدررفت آب است و نقشی اساسی نیز در این حوزه ایفا می کنند.

کریم پور اصل با تاکید بر اینکه اتحادیه های حمل و نقل و مصرف در استان نیز در این جلسات مشکلات خود را بیان کردند، اضافه کرد: آقای کلانتری مواردی را برای حل مشکلات اشاره کردند که مورد استفاده اعضا واقع شد .

او به سفر کلانتری به آذرشهر نیز اشاره کرد و گفت: بازدیدی از شهرک صنعتی شهید سلیمی نیز انجام شد و تعاونی چدن ۴۱۱نیز مورد بازدید قرار گرفت .

نخودچی

او به بازدیدی که از کارگاه تعاونی نخودچی پزان صورت گرفت اشاره و تاکید کرد: اتحادیه نخودچی پزان که سالانه صد هزار تن تولید دارند و اتفاقا ۶۵ درصد محصولاتشان صادراتی است مشکلاتشان را بازگو کردند .

او گفت: مشکل اصلی نخودچی پزان در این استان مشکل مالیات است چرا که معتقدند عدابت مالیاتی برایشان رعایت نمی شود،آقای کلانتری نیز تاکید کرد با توجه به حجم فعالیتی که در این کارگاه ها در جریان است، باید این تعاونی ها و تولیدکنندگان به دنبال کار تبلیغی و ساخت فیلم مستند و چاپ بروشور و کاتالوگ فارسی و انگلیسی برای معرفی فعالیت هایشان باشند .

او درباره مشکل مالیاتی اتحادیه نخودچی پزان نیز تاکید کرد فرماندار آذر شهر قول داد مشکل را برای حل شدن با مقامات مسئول مطرح کند.

وی با تاکید بر اینکه دومین نمایشگاه محصولات دانش بنیان تبریز – ربع رشیدی – نیز با حضور این مقام مسئول و سایر مقامات استان فعالیت خود را آغاز کرد درباره وضعیت تعاونی ها در استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه این استان بیش از چهار هزار و دویست تعاونی فعال دارد و بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر در این تعاونی ها عضو هستند .

او اضافه کرد: تعاونی ها توانسته اند ۵۰ هزار شغل را ایجاد کنند و البته نرخ بیکاری در استان نیز حول و حوش یازده درصد است.

وی توانمندی بخش تعاون در کاهش نرخ بیکاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه روح تعاون و مشارکت در این استان بالاست و از این روست که ما در این استان کمتر از دیگر استان های ایران با پدیده فقر روبرو هستیم.

 

درج دیدگاه