جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

سقف و کف تسهیلات طرح های استانی اشتغالزایی اعلام شد

  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اختصاص ۱۲۳۷ میلیارد تومان اعتبار طرح فراگیر اشتغال استان خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین، سید نور محمدپور در جلسه شورای اشتغال هندیجان با اشاره به وضعیت نسبتا خوب این شهرستان نسبت به استان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در هندیجان ۴۱.۱ درصد هست که نسبت به […]

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اختصاص ۱۲۳۷ میلیارد تومان اعتبار طرح فراگیر اشتغال استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، سید نور محمدپور در جلسه شورای اشتغال هندیجان با اشاره به وضعیت نسبتا خوب این شهرستان نسبت به استان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در هندیجان ۴۱.۱ درصد هست که نسبت به معدل استان بهتر و از کشور هم دو درصد بالاتر است. همچنین نرخ بیکاری در مقایسه با سال ۹۰ که ۱۷ درصد بوده در سال گذشته با کاهش محسوس هشت درصدی روبه رو بوده است.

وی افزود: جمعیت بیکار هندیجان در سال ۹۰ یک هزار و ۹۱۰ نفر بوده که سال گذشته یک هزار و ۱۹ نفر افزایش یافته است. همچنین جمعیت شاغل این شهرستان در سال ۹۰ تعداد ۹ هزار و ۲۷۴ بوده که در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۷۷۶ نفر رسید، یعنی دو هزار و ۵۰۲ نفر و نزدیک ۲۷ درصد به جمعیت شاغل اضافه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان جمعیت شهرستان را در سال گذشته ۳۸ هزار و ۷۶۲ نفر برشمرد و گفت: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی برای خوزستان درنظر گرفته شده که امیدوارم از آنها به نحو احسن استفاده و مانند سال های گذشته نشود.

محمدپور با اشاره به شناسایی رشته های پراشتغال خوزستان گفت: در بحث روستایی ۳۰ رسته شغلی برای ما تعیین کردند که طرح های کشاورزی، صنعت و بخش خدمات را شامل می شود. در زمینه اشتغال فراگیر نیز ۱۱ رسته به استان ابلاغ شد که شامل صنایع پایین دستی پتروشیمی، پوشاک، صنایع دستی، مدیریت مصرف انرژی، شیلات، فرآورده های لبنی، فرآوری محصولات دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، بازرگانی و پخش، فناوری اطلاعات و محصولات گلخانه ای است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از افزایش حدود هفت درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۵ میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته است. در شهرستان هندیجان مجموعا سال گذشته ۱۵ طرح ارایه شده که ۶۳۰ میلیون ریال مبلغ ریالی آن است ولی امسال مجموعا ۷۷ طرح با اعتبار ۵ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال (هفت درصد اعتبارات استانی) به ما اعلام شد.

محمدپور با اشاره به طرح فراگیر اشتغال به عنوان یکی از سیاست های دولت اضافه کرد: یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان در این باره برای خوزستان پیش بینی شد که در قالب طرح های توسعه ای، ایجادی و سرمایه در گردش است. همچنین شامل تخفیفات دو تا هفت درصد می شود. سرمایه گذاران می توانند طرح های خود را به کمیته های فنی و کارگروه اشتغال شهرستان یا استان ارایه کنند.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ ۵۰ درصد اعتبار طرح فراگیر اشتغال به خوزستان عنوان کرد: طرح دیگر مشاغل روستایی و عشایری است که تسهیلات آن از ۱۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان برای طرح های استانی است؛ البته طرح های ملی نیز تا ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اعتبار ۵۰۰ میلیاردی اشتغالزایی روستایی و اینکه سود تسهیلات آن در روستاها ۶ و روستاهای مرزی ۴ درصد است، گفت: در سامانه رصد تعهد اشتغال شهرستان هندیجان ۳۵۷ نفر است که اشتغالزایی برای ۲۳۵ نفر انجام و ۶۵.۸ درصد آن محقق شده است.

درج دیدگاه