پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

سلیمی در گفتگو با تعاون آنلاین:اولین تسهیلات طرح اشتغال هرمزگان با حضور رییس جمهوری پرداخت می شود

پیام تسلیت مدیرکل تعاون و کار هرمزگان برای جانباختگان حادثه آتش سوزی مخزن قیر در بندرعباس!

وی با تاکید بر اینکه قرار است در این سفر اولین کارخانه بریکت سازی فولاد کشور یعنی کارخانه فولاد صبا افتتاح شود، گفت: این کارخانه متعلق به صندوق بازنشستگی است و با افتتاح آن ایران نهمین کشور جهان است که به صنعت تولید بریکت فولاد دست یافته است .

 

اولین کارخانه بریکت سازی فولاد هرمزگان با حضور رییس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح می شود.

مهندس محمدعلی سلیمی، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: از اینکه استان هرمزگان توانست میزبان رییس جمهور و هیات دولت باشد، بسیار خوشحالیم و امیدواریم این سفر منشا خیر برای اقتصاد استان و بخش تعاون باشد .

وی با تاکید بر اینکه قرار است در این سفر اولین کارخانه بریکت سازی فولاد کشور یعنی کارخانه فولاد صبا افتتاح شود، گفت: این کارخانه متعلق به صندوق بازنشستگی است و با افتتاح آن ایران نهمین کشور جهان است که به صنعت تولید بریکت فولاد دست یافته است .

سلیمی اضافه کرد: میزان اشتغال در این کارخانه به طور مستقیم ۴۱۴ نفر است و در عین حال دو هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این اداره مشغول کار هستیم .

وی به دیگر برنامه های این سفر اشاره کرد و گفت: دیدار با کارآفرینان،تعاونگران و نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در حضور نخبگان از برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: اولین تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح اشتغال فراگیر نیز به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به یک واحد تولیدی- صنعتی اهدا می شود.سلیمی ادامه داد: بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی نیز در دستور کار است.

او درباره وضعیت بخش تعاون نیز توضیح داد: این حوزه از فعال ترین حوزه ها در استان است و ساحلی بودن این استان نیز یکی از دلایل رونق این بخش است .عمده فعالیت های مرتبط با دریا و حمل و نقل دریایی و صد دذ صد حمل و نقل بار و مسافر توسط تعاونی هاست.

سلیمی اضافه کرد: در حوزه صیادی ۵ هزار فروند شناور در حوزه تعاونی فعالیت دارند ، در حوزه حمل و نقل و پخش مواد سوختی ۴۵۰ دستگاه تریلی فعال هستند و توزیع روزانه ۴۷ تن مرغ گرم نیز از سوی تعاونی های مرغداران هستند .

او درباره اعتبار اشتغالزایی نیز توضیح داد: بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده و ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار ارزان قیمت و کم بهره است . .

به گفته وی ۱۵۰ میلیارد تومان در اختیار مشاغل خانگی است و از این اعتبار ۱۰ درصد باقی مانده است . بخش عمده ای اشتغال در مشاغل حرد و کوچک و خانگی است و در نتیجه تزریق اعتبار به این بخش اهمیت فراوانی دارد.

او اعتبار اشتغالزایی را برای استان هرمزگان ۳۵۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از چهار درصد تا ۱۶ درصد ، کارمزد این تسهیلات است .

درج دیدگاه