چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال بختیاری اعلام شد

افزایش 4 برابری تسهیلات مشاغل خانگی

از ابتدای امسال تاکنون یکهزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است. سیامک سلیمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:  از این مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اقتصاد مقاومتی پرداخت شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری […]

از ابتدای امسال تاکنون یکهزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در استان پرداخت شده است.

سیامک سلیمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:  از این مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال به صورت مستقیم و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اقتصاد مقاومتی پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه در راستای توسعه تولید و اشتغال برگزاری جلسات کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل را به صورت عملیاتی در دستور کار قرار دادیم، گفت: در این جلسات که  در شهرستان ها  به ریاست فرمانداران برگزار می شود بررسی مورد به مورد  از تاکیدات  ما است.

سلیمانی تصریح کرد: بانک های عامل روند اجرایی پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را تسریع کنند.

در ادامه مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری افزود: دستگاه های اجرایی استان امسال برای ایجاد ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل تعهد داده اند.

وی افزود: از این تعداد تاکنون برای ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر برابر ۹۳ درصد تعهد شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

مهندس جزایری تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده بقیه تعهد دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در استان محقق می شود.

وی سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری در سال جاری را ۲۲۵ میلیارد ریال دانست و یادآور شد: از این مبلغ تاکنون ۳۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سهمیه استان از محل تسهیلات فراگیر چهار هزار و ۳۰ میلیارد ریال است که با جذب آن وضعیت اشتغال استان متحول خواهد شد.

وی گفت: از مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی کشور سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال برابر ۳.۶۴ درصد به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

مهندس جزایری تاکید کرد: تسریع در روند تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک های عامل مهمترین خواسته متقاضیان و مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه اشتغال محسوب می شود.

وی یادآور شد: به منظور ایجاد اشتغال در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری ۳۹ طرح تصویب شد. که برای اجرای این طرح ها با اشتغالزایی ۱۸۹ نفر ۱۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

وی افزود: از این تعداد ۲۲ طرح در حوزه جهاد کشاورزی، پنج طرح در بخش صنعت معدن و تجارت، ۱۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.

درج دیدگاه