شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سهم استان البرز از تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر گفت: یک هزار و۷۶ طرح اشتغال روستایی در سامانه کارا این استان ثبت شده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر گفت: یک هزار و۷۶ طرح اشتغال روستایی در سامانه کارا این استان ثبت شده است .

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل خلیلی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان البرز افزود: بخشی از این طرح ها پس از تصویب به بانک های عامل معرفی شود.
وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی نیز ۱۸۶ طرح در کمیته فنی با مبلغ ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات و پیش بینی اشتغال دو هزار و ۵۲۶ نفرمصوب شده است.
خلیلی خاطرنشان کرد: ۱۶۷ طرح نیز دراین زمینه با تسهیلات ۱۲۶ میلیارد تومانی و پیش بینی اشتغال ۲هزار و ۲۲ نفر به بانک معرفی شده است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به عملکرد دستگاه های اجرایی در اشتغال روستایی گفت: جهاد کشاورزی با ۱۲۶ طرح و اشتغالزایی برای یک هزار و ۸۸۰ نفر بیشترین سهم را داشته است.
وی ادامه داد: در مجموع ۱۸۶ طرح از سوی دستگاه های اجرایی با اشتغالزایی برای ۲هزارو۵۲۶ نفر از سوی جهاد کشاورزی، امورعشایر، صنعت و معدن ، میراث فرهنگی و گردشگری ، فناوری اطلاعات درنظر گرفته شده است.
خلیلی گفت: کمترین بیکاری جوانان و بیشترین میزان مشارکت اقتصادی را درشهرستان اشتهارد استان البرز شاهد هستیم که انتظارمی رود از ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان بهره بیشتری در کاهش بیکاری گرفته شود.
وی یاد آورشد: جمعیت روستایی استان البرز ۱۹۹ هزار نفر، تعداد ابادی ۴۷۳آبادی و ۲۲۲ روستای بالای ۲۰۰ خانوار را شاهد هستیم .
این مسئول گفت: در بخش اشتغال فراگیر نیز تعداد طرح های مصوب کمیته فنی ۴۲ طرح بوده که از مجموع این طرح ها ۳۵ طرح به بانک معرفی و به دو طرح نیز تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به بحث ابلاغ تسهیلات مشاغل خانگی درسال ۹۷ پرداخت و افزود: کل اعتبار سال جاری ۲۰ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است.

درج دیدگاه