پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

سهم استان خراسان جنوبی از پرداخت اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون خراسان‌جنوبی گفت: ۹۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی از ابتدای امسال پرداخت و حدود ۱۲۹ میلیارد تومان نیز انعقاد قرارداده شده است.

مدیرکل تعاون خراسان‌جنوبی گفت: ۹۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی از ابتدای امسال پرداخت و حدود ۱۲۹ میلیارد تومان نیز انعقاد قرارداده شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس رکنی شنبه شب در کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های  خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: ۸۳ درصد اعتبارات ابلاغی مرحله اول اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مرحله دوم اعتبارات اشتغال پایدار روستایی نیز به زودی ابلاغ می‌شود.

رکنی ادامه داد: ابلاغ اولیه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای خراسان‌جنوبی۱۱۸ میلیارد تومان بوده که ۱۱۰ درصد طرح ها انعقاد قرارداد شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان های کشور بعد از تهران، یزد، اصفهان، سمنان و البرز در رتبه هفتم پرداخت اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را به خود اختصاص داده است و امیدواریم روند صعودی پرداخت ها در این بخش ادامه داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مقایسه خراسان جنوبی با سایر استان ها به ویژه تهران نشان می دهد که خراسان جنوبی با رقم ۱۱۸ میلیارد تومان در برابر ۱۱۲ میلیارد تومان استان تهران جایگاه خوبی در کشور دارد.

رکنی با اشاره به تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی از ابتدای سال، اظهار کرد: ۹۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی از ابتدای امسال پرداخت و حدود ۱۲۹ میلیارد تومان نیز انعقاد قرارداده شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح کارورزی و مهارت آموزی سال گذشته ۴۰۶ واحد پذیرنده و ۴۶۴ مهارت آموز داشته‌ایم، ادامه داد: پیش بینی امسال نیز برای شرکت در این طرح هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی افزود: در زمینه مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز برای امسال پیش بینی شرکت ۵۸۰ نفر را داشتیم که در ۱۶۳ واحد پذیرنده تعداد ۳۶۰ نفر مهارت آموز به کارگیری شدند.

رکنی یادآور شد: از ابتدای امسال ۱۹ جلسه کارگروه اشتغال در خراسان جنوبی برگزار کردیم که ۴۹ دستور کار، ۱۳۷ مصوبه، هفت کمیته تخصصی مشاغل خانگی و ۱۷ کمیتی فنی از نتایج آن بوده است.

درج دیدگاه