پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

سهم بخش تعاون از اعتبارات هزینه ای بودجه سال آینده چقدر است؟

ظرفیت ایجاد شغل در بخش تعاون از یک سو و همچنین پایین بودن هزینه های ایجاد اشتغال از سوی دیگر اهمیت توجه به بخش تعاون را بیش از پیش آشکار کرده است .

اعتبار پیش بینی شده برای فصل تعاون در بودجه سال آینده مشخص شد .

به گزارش تعاون آنلاین ، بررسی فصل امور اقتصادی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال اینده نشان می دهد هر چند سهم تعاون در مقایسه با سایر فصل ها هنوز اندک محسوب می شود اما با این حال قابل توجه ترین رشد را تجربه کرده است.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته اعتبار پیش بینی شده برای فصل تعاون از ۲۷ میلیارد و ۸۰۳ میلیون تومان به ۴۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است .

رشد نزدیک به ۷۷ درصدی اعتبار مذکور برای فصل تعاون ، بیشترین رشد در قیاس با اعتبارات هزینه ای سایر فصل های پیش بینی شده است .

بر اساس این گزارش با وجود رشد قابل توجه اما سهم اعتبارات هزینه ای بخش تعاون همچنان از کل اعتبارات هزینه ای پیش بینی شده بسیار اندک است . سهم فصل تعاون از کل اعتبارات هزینه ای ۰.۸۳ درصد برآورد شده است. این سهم در سال گذشته ۰.۶۶ درصد بوده است .

بر اساس مفاد پیش بینی شده در برنامه اقتصاد مقاومتی توجه به بخش تعاون از اهمیت خاصی برخوردار است .

ظرفیت ایجاد شغل در بخش تعاون از یک سو و همچنین پایین بودن هزینه های ایجاد اشتغال از سوی دیگر اهمیت توجه به بخش تعاون را بیش از پیش آشکار کرده است .

بازرگانی صدر نشین رشد

بررسی هم بخش های مختلف اقتصادی از اعتبارات هزینه ای نشان می دهد که بخش بازرگانی کشور بیشترین سهم و بیشترین رشد اعتبار را در لایحه بودجه سال جاری به خود اختصاص داده است . در عین حال کمترین سهم از آن بخش تعاون است .

بخش تعاون یکی از سه رکن اقتصادی کشور محسوب می شود . بخش خصوصی ، تعاونی و دولتی سه بخشی هستند که در قانون اساسی به عنوان بخش های مطرح اقتصادی شناخته می شوند .

اقتصاد ایران در شرایط کنونی اقتصادی دولتی محسوب می شود ، اقتصاد ایران در حالی دولتی محسوب می شود که بیش از دو دهه است سیاست خصوصی سازی در ایران به محله اجرا در می آید . جدول زیر نشان دهنده سهم اعتبارات هزینه ای فصل های مختلف اقتصادی در ایران است.

fosol

درج دیدگاه