پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

سهم تعاونی‌های مازندران از سبد صادرات کشور

بیش از ۱۲۰ میلیون دلار صادرات تعاونی های استان مازندران به کشورهای خاورمیانه،آسیایی،اروپایی و کشورهای عربی انجام شده که این صادرات شامل محصولات تولیدی ، کشاورزی ، صنعتی ،خدمات فنی مهندسی بوده است.

کامران اصغری گفت: بخش تعاون از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون دلار به کشورهای خاورمیانه،آسیایی،اروپایی و کشورهای عربی صادرات داشته است.

به گزارش تعاون آنلاین، کامران اصغری در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مازندران به اجرای طرح روستا تعاون از سال ۹۲ تاکنون اشاره کرد و هدف از ایجاد این طرح را استفاده بهینه از ظرفیتها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در سطح روستاها ، توسعه و توانمندسازی تعاونیهای روستایی ، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کار آفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی برشمرد.

توصیه‌های هاشمی به تعاونی‌ها: بازارهای هدف صادراتی باید بررسی میدانی شود

وی افزود: بیش از ۴۹ تعاونی توسعه روستایی در قالب طرح روستا تعاون در استان مازندران تشکیل و فعالسازی شد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از تاسیس و ثبت بیش از یکهزار و ۳۳۷ شرکت تعاونی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این تعاون ها با گرایش های تولیدی،توزیعی و خدماتی در استان فعالیت می کنند.

وی همچنین از ثبت بیش از ۶۰ شرکت تعاونی با عضویت ۵۶۷ نفر در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: سه شرکت تعاونی توسعه عمران با عضویت بیش از ۲ هزار نفر در استان فعال شده است.

اصغری گفت : یک شرکت تعاونی توسعه عمران در شهرستان بابلسر با هدف توسعه و آبادانی این شهرستان با نیم درصد جمعیت شهرستان در سال گذشته ثبت گردیده است .

وی با اعلام اینکه ۵ شرکت تعاونی فراگیر با هدف فقر زدایی و کسب درآمد برای ۳ دهک پایین جامعه در استان تاسیس شده است ،از ثبت ۸۳ تعاونی زنان با بکارگیری بیش از ۶۰۰ نفر در مازندران خبر داد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ دوره آموزشی و بیش از ۱۸۰ همایش و گردهمایی در استان برگزار شده است، برگزاری و مشارکت در برپایی حدود ۱۱ نمایشگاه ملی،استانی و شهرستانی را از دستاوردهای اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

وی اعلام کرد: بیش از ۹ میلیون تومان تسهیلات با مشارکت بانک توسعه در سال ۹۷ به متقاضیان در این بخش پرداخت شد.

اصغری گفت: پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در جهت توانمند سازی تعاونی های مازندران از عملکرد اداره کل تعاون استان است.

وی رسیدگی به ۹۷۶ مورد شکایات واصله تعاونی ها و اتحادیه ها و حسابرسی از ۹۸ تعاونی را دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

 

درج دیدگاه