پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

سهم روستاهای هرمزگان از اشتغال تسهیلات اشتغال روستایی چقدر است؟

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از زمان ابلاغ اعتبارات تسهیلات روستایی به استان، شهرستان رودان با ۳۵۰ میلیارد ریال جذب، بعنوان دومین شهرستان استان در جذب اعتبارات اشتغال روستایی است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از زمان ابلاغ اعتبارات تسهیلات روستایی به استان، شهرستان رودان با ۳۵۰ میلیارد ریال جذب، بعنوان دومین شهرستان استان در جذب اعتبارات اشتغال روستایی است.

به گزارش تعاون آنلاین؛ مهندس علیرضا سلیمی در نشست شورای اداری شهرستان رودان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان و با حضور نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، افزود: با جذب این میزان اعتبار که در قالب ۱۷ طرح پرداخت شده،  فراهم شدن زمینه اشتغال ۶۶۱  نفر پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: بیشترین این تسهیلات در بخش کشاورزی در زمینه ای کشت و توسعه گلخانه ای و داروهای گیاهی است.

سلیمی اضافه کرد: در طرح فراگیر نیز ۴۳۰ میلیون تومان تسهیلات برای سه طرح با اشتغالزایی ۱۵ نفر پرداخت شده است.

در این نشست، معاون استاندار نیز گفت: شهرستان رودان در جذب سرمایه گذاری، اجرای طرح های اشتغالزایی و جذب اعتبارات اشتغال روستایی کارنامه مطلوبی در بین شهرستان های استان دارد.

حیدری  با اشاره به اهمیت اجرای طرح های  اشتغالزایی در شهرستان، بر جذب تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغالزایی در شهرستان رودان از محل اعتبارات اشتغال روستایی تاکید کرد.

وی افزود:  اقدامات خوبی در شهرستان رودان در حوزه های مختلف بویژه جذب سرمایه گذاری صورت گرفته که باید با قوت ادامه پیدا کند.

حیدری با اشاره به ظرفیت های کشاورزی شهرستان رودان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی نسبت به جذب سرمایه گذاری بری احداث واحد های بسته بندی و فرآوری محصولات  کشاورزی در این شهرستان اهتمام ویژه به خرج دهد و استانداری نیز  از اجرای طرح های سرمایه گذاری مرتبط با کشاورزی در شهرستان رودان به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

وی بر برنامه ریزی مناسب برای توسعه کشت های گلخانه ای و نوین در این شهرستان نیز تاکید کرد.

وی  با اشاره به زیبایی های شهرستان رودان خاطرنشان کرد: شهرستان رودان در سطح استان شهرستان زیبا و سرسبزی است که می تواند بستر خوبی برای جذب گردشگران از مناطق مختلف کشور  برای دیدن زیبایی های طبیعی این شهرستان در حوزه باغی و کشاورزی باشد.

حیدری گفت: گردشگری را نباید به آثار تاریخی منوط کرد و ظرفیت های که شهرستان رودان در زمینه باغات مرکبات ، مزارع کشاورزی و مناظر طبیعی که دارد به عنوان ظرفیت گردشگری برای جذب گردشگر بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: جذب گردشگر به شهرستان رودان برای تماشای زیبایی های این شهرستان باعث بهبود وضعیت اقتصادی مردم شهرستان و ایجاد بازاری جدیدی برای فروش محصولات تولیدی آنها خواهد بود و در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مسئولیت خطیری دارد و ظرفیت گردشگری در شهرستان رودان باید تقویت گردد.

حیدری افزود: تسهیلات بسیار مناسبی برای  استفاده مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد که این نهاد ها نسبت به جذب آنها برای اجرای طرح ها اشتغالزایی نهایت اهتمام را بکار ببندند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان افزود: تقویت صنایع دستی شهرستان و بازار یابی محصولات تولیدی این شهرستان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

حیدری گفت: حل مسائل و مشکلات شهرستان رودان در حوزه تقویت زیرساخت های مخابراتی ، تکمیل راههای ارتباطی ، تکمیل پروژه های آبرسانی ، تجهیز بیمارستان شهرستان ، تسریع در روند اعطاء تسهیلات اشتغال روستایی و حمایت از سرمایه گذاران بخش های مختلف در دستور کار مدیران دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

حضور در گلزار شهدا،  بازدید از طرحهای اشتغاالزای شهرستان و گفتگو با کارآفرینان از دیگر برنامه های معاون استاندار و مدیران کل دستگاههای اجرایی به شهرستان رودان بود.

درج دیدگاه