جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سهم لرستانی ها از اشتغال روستایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود ۶ درصد به یکهزار و ۵۷ طرح روستایی استان پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود ۶ درصد به یکهزار و ۵۷ طرح روستایی استان پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب افزود: مبلغ پرداختی به این تعداد طرح یکهزار و ۷۶۵ میلیارد ریال است و با بهره برداری از آنها سه هزار و ۹۷۸ فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: این رقم تسهیلات پرداخت شده فراتر از سهم اختصاص یافته لرستان بوده که با تلاش و پیگیری های صورت گرفته محقق شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در بخش اشتغال روستایی سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال در نظر گرفته و یکهزار و ۶۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.

آشتاب ادامه داد: در این راستا سه هزار و ۱۹۰طرح با تسهیلات مصوب چهار هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹ هزار و ۴۷۵ نفر معادل ۲ برابر سهم استان به بانک معرفی شد تا در صورت بروز مشکل برای هر یک از طرح ها، بتوان طرح های آماده را در کوتاهترین زمان جایگزین کرد.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی های صورت گرفته در نهایت یکهزار و ۵۷ طرح انعقاد قرارداد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح های اشتغال روستایی در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی هستند که در قالب آن تسهیلاتی با نرخ سود ۶ درصد و با هدف پیشگیری از مهاجرت روستائیان و تحقق مهاجرت معکوس به متقاضیان اعطا می شود.

 

درج دیدگاه