جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سهم هرمزگان از تسهیلات اشتغال روستایی/ سهمیه هرمزگان برای دریافت تسهیلات چقدر است؟

آنچه باید متقاضیان ایجاد شغل در مناطق روستایی بدانند

سهمیه هرمزگان در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی ۲هزارو ۸۹۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: از اول سالجاری تاکنون ۲هزارو ۴۹۰میلیارد ریال طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به بانکهای عامل در استان ارسال شده که از این میزان ۲هزارو ۱۳۰میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدعلی سلیمی اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای ۵۵۰ طرح اشتغالزایی روستایی در هرمزگان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: سهمیه هرمزگان در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی ۲هزارو ۸۹۰ میلیارد ریال است.

سلیمی تصریح کرد: نظارت دقیق بر اجرای طرح ‌های اشتغال روستایی توسط کمیته ‌های نظارت در حال انجام است و همه این طرح ها با دقت بازدید و نظارت خواهند شد.

وی بیان داشت: پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با هدف رفع مشکل بیکاری در مناطق روستایی از راهکارهای توسعه متوازن کشور و راهی برای مهاجرت معکوس روستاییان از شهرهای پرجمعیت به محل سکونت قبلی خود است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به دستگاه های استان ویک هزلارمیلیارد ریال نیز اعتبار به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید اختصاص داده شده که این یک فرصت برای ایجاد مشاغل خانگی، خرد و کوچک و خوداشتغالی در هرمزگان است.

دی ماه ۹۶ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور العمل «آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری با استفاده از صندوق توسعه ملی» را با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

براساس این آیین نامه معادل ۱.۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی نزد سه بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به عنوان موسسه های عامل سپرده گذاری تعیین شد تا با تلفیق منابع هریک برابر با سهم صندوق توسعه ملی در اختیار طرح های اشتغالزا و تایید شده قرار گرفته و به متقاضیان وام اشتغال روستایی پرداخت شود.

مجموع منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع هریک از بانک های عامل حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اختصاص یافته است.

نرخ سود تسهیلات اشتغال روستایی با توجه به مناطق روستایی، مرزی و عشایری متفاوت و از چهار تا ۶ درصد است که مدیران دستگاه های اجرایی با ارائه طرح و مدیران عامل بانک ها باید تا پایان تیرماه نسبت به جذب سهم استان خود اقدام می کردند اما مدت زمان تعیین شده حذف و مقرر شد تا پایان جذب کامل تسهیلات ابلاغی، تسهیلات جذب و پرداخت شود.

درج دیدگاه