شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سهم کردستان از تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از دی ماه ۹۶ تا ابتدای دی ۹۷ در مجموع ۲۳۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال خانگی به متقاضیان استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: از دی ماه ۹۶ تا ابتدای دی ۹۷ در مجموع ۲۳۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال خانگی به متقاضیان استان پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب سه هزار و ۶۱۶ طرح پرداخت و برای سه هزار و ۶۸۶ نفر اشتغال ایجاد کرده ضمن اینکه سه هزار و ۵۳۰ مجوز مشاغل خانگی صادر شد.

وی اضافه کرد: امسال مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار قرض الحسنه مشاغل خانگی به استان تخصیص داده شد که شبکه بانکی مبلغ ۱۹۸ میلیارد ریال آن را تخصیص داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: از این میزان اعتبار از مهر ماه سال جاری تاکنون ۶۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۹۳۵ طرح متقاضیان پرداخت و زمینه ایجاد اشتغال برای ۹۴۱ نفر فراهم شد.

وی به طرح تکاپو نیز اشاره کرد و یادآور شد: از دی ماه ۹۶ تا دی ۹۷، هفت هزار و ۷۱۶ کارورز در قالب طرح تکاپو و در سامانه کارروزی ثبت نام کرده و ۶۳۰ مورد عقد قرارداد با ۳۵۶ واحد پذیرنده انجام شده است.

صلواتی با بیان اینکه در این مدت ۲۴۰ فقره مجوز آموزشی صادر شده است، تاکید کرد: تا پایان مهر ماه ۹۷ دوره ۶ ماهه طرح کارورزی ۷۶۸ نفر از کارورزان پایان یافت.

طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار(تکاپو) از اواخر سال ۱۳۹۲ در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. هدف اصلی این طرح، توسعه اشتغال پایدار در رسته های کسب وکار منتخب در سطح استان از طریق بهسازی دینامیک اشتغال در سطح مناطق (استان های منتخب) است.

منظور از بهسازی دینامیک اشتغال اقدام فعال در راستای اصلاح تعاملات بین سیستمهای کسب و کار مختلف با یکدیگر و با سایر سیستم های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.

تسهیلات تصویب شده در حوزه اشتغال کردستان از محل اعتبارات سال ۹۶ حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که تاکنون ۵۰ درصد از این سهمیه به بانک ها ابلاغ شده و شورای اشتغال استان و کارگروه های شهرستانی نیز طرح هایی بیشتر از سهمیه ۵۰ درصدی به بانک ها معرفی کرده اند.

این میزان تسهیلات در سه حوزه منسجم شامل ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اشتغال فراگیر، ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اشتغال پایدار روستایی و ۳۳۵ میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است.

 

درج دیدگاه