جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سه هزار و ۵۰۰ عضو جدید به خانه کارگر ایلام افزوده شد

دبیر تشکیلات خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ایلام گفت: از سال ۹۵ تاکنون سه هزار و ۵۰۰ عضو جدید به خانه کارگر استان اضافه شده است. به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، هدایت چراغی دبیر تشکیلات خانه کارگر  اظهارکرد: بیش […]

دبیر تشکیلات خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ایلام گفت: از سال ۹۵ تاکنون سه هزار و ۵۰۰ عضو جدید به خانه کارگر استان اضافه شده است.
به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، هدایت چراغی دبیر تشکیلات خانه کارگر  اظهارکرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در خانه کارگر ایلام عضویت دارند و چهار رابط نیز برای شهرستان های مهران، دهلران، دره شهر و سرابله معرفی شده است.

وی افزود: تشکیلات خانه کارگر یک تشکل صنفی و در راستای خدمات دهی به جامعه کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۳۶۷ در ایلام راه اندازی شده است.

چراغی یادآور شد: مهمترین اقدامات تشکیلات خانه کارگر ایلام شامل خدمات آموزشی، فرهنگی، مسافرتی و بیمه ای به جامعه کارگر است و طی یک سال گذشته سه هزار و ۱۳۳ نفر از خدمات آموزش قرآن، خیاطی، کامپیوتر، آرایشگری و آموزش زبان انگلیسی بصورت رایگان بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه چهار نیروی انسانی در تشکیلات خانه کارگر ایلام بکارگیری شده، گفت: ۲۵۷ نفر از کارگران ایلامی در تهران اسکان یافتند و ۲۰۰ نفر نیز به آستان قدس رضوی معرفی شدند.

به گفته چراغی، خریداری یک دستگاه خودرو و تعمیر و تجهیز تشکیلات خانه کارگر با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات این تشکیلات است.

وی با بیان اینکه کارگران از اقشار تاثیرگذار جامعه هستند، گفت: مشکلات حوزه کارگری از دغدغه های مهم جامعه است و باید امینت شغلی، پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر در اولویت قرار دارد.

چراغی تاکید کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر سال رونق تولید با تدبیر مناسب، شور و شعور بیشتر در جامعه دمیده شود و حمایت از کارگران و تولیدات داخلی در اولویت کار قرار گیرد.