شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سود تسهیلات بانکی متناسب با نرخ تورم باشد، اشتغالزایی افزایش می یابد

رئیس کمیسیون اتاق تعاون با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و تاثیرات آن در بخش تعاون، به تحریم های طولانی مدت اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: در اثر این تحریم ها بسیاری از واحدهای تولیدی ما تعطیل شده اند، یا به حالت نیمه فعال درآمده اند. نصیری یاد آور شد: در دوران تحریم ها […]

رئیس کمیسیون اتاق تعاون با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و تاثیرات آن در بخش تعاون، به تحریم های طولانی مدت اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: در اثر این تحریم ها بسیاری از واحدهای تولیدی ما تعطیل شده اند، یا به حالت نیمه فعال درآمده اند.
نصیری یاد آور شد: در دوران تحریم ها به علت کمبود مواد اولیه قیمت تمام شده محصولات گران شده و در پی آن، واردات بی رویه و در نهایت نرخ بیکاری رشد یافته است.
رئیس کمیسیون اتاق تعاون با اشاره به اینکه با بالارفتن هزینه های تولید، قدرت رقابت واحدهای تولیدی و تعاونی در بازارهای جهانی کاهش می یابد، ابراز امیدواری کرد: در دوران پسا تحریم با حمایت های بیشتر از بخش تولید و صادرات، از سوی دولت تمهیداتی اندیشیده شود تا بتوان بیش از پیش شاهد رونق تولید و بخش تعاون در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشیم.
وی به تسهیلات بانکی برای بخش تولید اشاره کرد و بیان داشت: مشکلی که اکنون در این زمینه وجود دارد، نرخ سود بالای تسهیلات بلند مدت است و اگر بخواهیم اشتغالزایی بالا و افزایش تولید داشته باشیم، باید درصد سود این تسهیلات از نرخ تورم پایین تر و یا متناسب با نرخ آن باشد.
نصیری تصریح کرد: در این صورت از هزینه های جانبی کاسته شده و با توجه به کیفیت تولید، صادرات رونق خواهد یافت.
این فعال بخش تعاونی با اشاره به تاثیرات تحریم های بانکی بر فعالیت های تولیدی و صادراتی، خواستار رفع این تحریم ها و حمایت های گسترده دولت در ارائه خدمات بانکی شد.

منبع اتاق تعاون ایران

درج دیدگاه