شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سیل به تعاونی‌ها چقدر خسارت زد؟/ برنامه‌ کبیری برای احیای مشاغل از دست رفته

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برآورد اولیه مجموع خسارات سیل به تعاونی ها روستایی ۱۲ استان کشور بیش از یک هزار میلیارد ریال است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برآورد اولیه مجموع خسارات سیل به تعاونی ها روستایی ۱۲ استان کشور بیش از یک هزار میلیارد ریال است.
به گزارش تعاون آنلاین، محمد جعفر کبیری اظهار داشت: خسارت تعاونی ها در ایلام ۷۰ میلیارد ریال احصا شده که در انتظار اعلام میزان تسهیلات بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت دولت برای بانک های عامل هستیم و امیدواریم این تسهیلات خسارت های ناشی از سیل را برای تعاونی ها پوشش دهد.

وی افزود: در مرحله اول بحران مردم نیازمند بسته های غذایی، دارویی و بهداشتی هستند اما باید سریعا به فکر احیاء اشتغال از دست رفته و تامین معیشت آنها باشیم.

کبیری تاکید کرد: تلاش شده با برنامه ریزی مناسب، در صورت احساس کمبود در سطح منابع ملی بتوانیم با مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق سرمایه گذاری تسهیلات و امکاناتی را در اختیار بنگاه های تعاون قرار دهیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده دولت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت را اعلام می کند، گفت: قدم اول تا سقف ۱۰ میلیارد ریال ضمات نامه برای تعاونی ها صادر خواهد شد..

کبیری تاکید کرد: در حال رایزنی و برنامه ریزی در سال ۹۸ هستیم که بتوانیم اول تعاونی ها را تثبیت و در گام دوم تسهیلات را دراختیار طرح های نیمه تمام تعاونی های بالای ۸۰ درصد قرار دهیم و اشتغال فوری منطقه ای ایجاد کنیم.

وی تعداد تعاونی هایی که از لحاظ صورت های مالی فعال هستند را بیش از ۹۰ هزار تعاونی با ۱.۷ میلیون شغل اعلام کرد.