شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سیل گلستان چقدر به واحدهای تولیدی آسیب زد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از خسارت سیل به بیش از ۴۰۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی در دومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت کار، اظهار کرد: بحث سیل در استان گلستان از تاریخ ۲۹ اسفندماه آغاز شد و طی روز ۳ […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از خسارت سیل به بیش از ۴۰۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی در دومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت کار، اظهار کرد: بحث سیل در استان گلستان از تاریخ ۲۹ اسفندماه آغاز شد و طی روز ۳ بارندگی بیش از ۳۰۰ میلیمتر بارش یعنی حدود ۷ ماه بارندگی استان در استان گلستان به وقوع پیوست که طی ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در این سیلاب ۱۲۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان دچار آبگرفتگی شدند.

مازندرانی ادامه داد: در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان بیش از ۱۰ هزار قالی باف داریم که اکثر آن ها دار قالی شان در خانه بوده و دچار خسارت شده‌اند که بسیاری از آن ها وام های خوداشتغالی گرفته‌اند. طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۴ هزار نفر در بحث صنایع دستی آسیب جدی دیده اند.

وی از خسارت به ۶ معدن استان خبر داد و افزود: اکثر معادن استان دچار آبگرفتگی شده اند و ۵۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: بسیاری از مرغداری های استان دچار خسارت شدند و حدود ۸۰۰ هزار قطعه مرغ از بین رفته است.

مازندرانی خاطرنشان کرد: درآمد استان نصف استان‌های دیگر بوده و باید به آن توجه شود، در بحث مشاغل خانگی هم باید بودجه‌ای در نظر گرفته شود تا به صاحبان این مشاغل وام پرداخت شود.