جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

سی‌امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید برگزار می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سی‌امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در استان کرمانشاه به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سی‌امین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید در استان کرمانشاه به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار برگزار می‌شود.

به گزارش تعاون آنلاین، حسن عزیزی اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار مولد، متخصص، مخترع و مبتکر و همچنین اشاعه فرهنگ استفاده از فکر جمعی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است همه ساله به راه‌های مختلف نسبت به شناسایی و معرفی کارگر نمونه و معرفی الگوهای جامعه کار و تلاش اقدام کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه جشنواره امتنان در سه مرحله کارگاهی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این فرایند در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات انجام می‌شود و کمیته فنی استانی پرونده‌هایی را که نمره بالاتری براساس شاخص‌های طرح ابتکار، اختراع، خلاقیت و نوآوری کسب کردند را به عنوان کارگر نمونه استانی انتخاب می‌کنند.

عزیزی به معیارهای انتخاب کارگران و گروه‌های کار نمونه پرداخت و گفت: ارائه شیوه‌های نوین در کار یا اختراع، ابتکار، اصلاح و تکمیل و راه‌اندازی سیستم‌ها و تجهیزات، ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش بهره‌وری، راندمان تولید یا کاهش ضایعات، رعایت شئونات اسلامی و اصول اخلاقی متضمن رعایت حقوق مشتریان، همکاران و کارفرما و تلاش در جهت ارتقاء مهارت‌های شغلی و انتقال دانش و تجربیات به همکاران از معیارهای انتخاب کارگران و گروه‌های کار نمونه است.

وی هدف از برگزاری جشنواره امتنان را رشد و شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر نیروی انسانی و بروز استعدادها و خلاقیت آنان در محیط کار و تولید دانست و گفت: گسترش و تعمیق جایگاه کار و سازندگی در واحدهای تولیدی و خدماتی، ایجاد بستر مناسب در بالندگی نیروی انسانی و حفظ و صیانت از نیروی کار، تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی و خدماتی به سرمایه‌گذاری و توسعه شغلی و تقویت و تعمیم هر چه بیشتر فرهنگ خودباوری و خوداتکایی در محیط کار از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

درج دیدگاه