چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

اتباع بیگانه در کدام رسته های شغلی ایران نمی توانند کار کنند

اتباع بیگانه در کدام رسته های شغلی ایران نمی توانند کار کنند

اشتغال اتباع بیگانه در مشاغلی مانند سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و مصالح ساختمانی ممنوع است و دولت با کارفرمایان متخلف برخورد می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اشتغال اتباع بیگانه در مشاغلی مانند سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و مصالح ساختمانی ممنوع است.

به گزارش تعاون آنلاین، حاتم شاه کرمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: اشتغال اتباع بیگانه در مشاغلی مانند سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و مصالح ساختمانی ممنوع است و دولت با کارفرمایان متخلف برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: حتی اگر کارگران خارجی دارای مجوزهای رسمی از مراجع ذی صلاح باشند اجازه فعالیت در این رسته ها را ندارند و در صورتی که کارفرمایان برای جذب این افراد اقدام کنند علاوه بر اعمال جریمه های سنگین به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خاطرنشان کرد: کارفرمایان متخلف سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان جریمه شدند. شاه کرمی تعداد کارگران خارجی را که در استان تهران فعالیت می کنند نزدیک به یک میلیون نفر برشمرد و افزود: از این تعداد فقط ۵۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه دارای مجوز فعالیت هستند.

وی افزود: اتباع بیگانه دارای مجوز کار فقط می توانند در ۹۰ شغل در بخش های خدماتی، ساختمانی، دامداری، کشاورزی و برخی از قسمت های شهرداری ها فعالیت کنند.

 

درج دیدگاه