جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان:

شتاب‌دهی به اشتغال مهمترین هدف فعلی است

مهندس میر احمد حسینی در نشست شورای معاونین اداره کل که با حضور دکتر صادقی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اعتبارات اختصاص‌یافته برای این استان ابراز امیدواری کرد که با جذب اعتبارات پیش‌بینی شده شاهد رونق اشتغال در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای ارتقاء خدمات به بیان اقدامات انجام شده در حوزه‌های تعاون، روابط کار، اشتغال و امور اجتماعی و اداره کل پرداخت و افزود ۵۴ کاریابی غیردولتی در جهت راهنمایی و هدایت و مشاوره شغلی بیکاران جویای کار در استان فعالیت می‌کنند. همچنین۵۱۸ تشکل کارگری و ۱۰۰ تشکل کارفرمایی در استان تشکیل شده است که نقش کلیدی در تنظیم روابط کار و پیشگیری از تنش‌های کارگری داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ۵۰ نفر بازرس کار سالانه ۲۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها را بصورت برنامه‌ریزی شده و دوره‌ای انجام داده‌اند که تاثیر فراوانی در جلوگیری از آسیب‌های نیروی کار و سالم‌سازی محیط و سایر موارد داشته است.

حسینی از فعالیت ۱۳ مجموعه فرهنگی ورزشی در استان خبر داد که شامل استخر و سالن‌های چند منظوره برای ارائه خدمات به جامعه کار و تولید و تعاون هستند و خدمات قابل توجهی را به جامعه هدف ارائه می‌نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از برگزاری گارگاه‌های آموزشی ویژه مسؤلان خانه‌های بهداشت کارگری، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران منابع انسانی در جلوگیری از آسیب‌های نیروی کار در محیط کار خبر داد و افزود: کمیته پیشگیری و مدیریت بر واکنش‌های کارگری توانسته است در جلوگیری از تنش‌های کارگری در محیط‌های کاگری نقش ایفا کند و با تشکیل جلسات راهبردی در این راستا بسیاری از مشکلات و موانع پیش‌رو را حل و فصل نماید.

مهندس حسینی از برگزاری برنامه‌های متنوعی همزمان با هفته تعاون در استان خبر داد و تصریح کرد: برگزاری آیین تجلیل از تعاونگران نمونه استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نشست تخصصی با فعالان بخش تعاون، بازدید از توانمندی‌های بخش تعاون و برپایی مراسم و مناسبت‌هایی برای گرامیداشت هفته تعاون در تبریز و کلیه شهرستان‌ها از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در هفته تعاون امسال بود که با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

 

درج دیدگاه