شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

با رأی موافق نمایندگان صورت گرفت؛

شرایط اختصاص ۲۰درصد از یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری به تعاونی‌ها

تعاون آنلاین – نمایندگان درخانه ملت با تخصیص ۲۰ درصد از یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری به تعاونی‌های دارای حداقل ۷ عضو فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار ،موافقت کردند.

نمایندگان درنشست علنی عصر دیروز (شنبه، ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۶ با الحاق یک عبارت به بند (ب) تبصره ۱۹ این لایحه با ۱۳۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در عبارت الحاقی به بند (ب) تبصره ۱۹ این لایحه آمده است: حداکثر ۲۰ درصد از اعتبار این ردیف به تعاونی‌هایی اختصاص می یابد که حداقل ۷ عضو فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار داشته باشد.

بند (ب) تبصره مذکور به شرح ذیل است: یارانه سود تسهیلات سرمایه‌گذاری و اشتغال موضوع بند (الف) این تبصره، از محل اعتبار ردیف شماره ۱۱۸- ۵۵۰۰۰۰  جدول شماره (۹)  این قانون تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آیین‌نامه اجرائی بندهای (الف) و (ب) این تبصره شامل نوع و شکل حمایت‌ها، میزان و مناطق مورد شمول، میزان تسهیلات، افراد حقیقی و حقوقی مشمول بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری دستگاههای اجرائی ذی‌ربط حداکثر تا یک‌ماه پس از تصویب این قانون تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.

درج دیدگاه