جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شرایط و جزییات شرکت در جشنواره تعاونی های برتر

استان همدان در تعداد تعاونی های ثبت نامی به تعاونی های فعال بعد از استانهای اردبیل و البرز، با ثبت نام بالای سی درصد تعاونی های فعال درسیزدهمین جشنواره تعاونی های بر تر موفق به کسب مقام سوم در بین ادارات کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کشور شد.

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان همدان گفت : طبق آمار ارسالی از طرف وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی، استان همدان با ثبت نام ۴۱۶ تعاونی در جشنواره تعاونی های برتر موفق به کسب رتبه سوم کشوری در تعداد تعاونی های ثبت نامی در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر شد.

احمد توصیفیان در گفت و گو با تعاون آنلاین افزود: تعاونی های می توانند موفق به کسب رتبه برتر استانی شوند که حداقل ۳ سال از فعالیت آنها گذشته باشد، زیان ده نباشند، استانداردهای تولید و خدمات رعایت کرده باشند، کارکنان آنها از مزایای قانونی و بیمه برخوردار باشند، در زمان ثبت نام فاقد پرونده قضایی باشند، دارای صورت های مالی مستمر و سالیانه باشند و مدیران تعاونی دارای شهرت و حسن سابقه اجرایی باشند.

توصیفیان بیان کرد: استان همدان در تعداد تعاونی های ثبت نامی به تعاونی های فعال بعد از استانهای اردبیل و البرز، با ثبت نام بالای سی درصد تعاونی های فعال درسیزدهمین جشنواره تعاونی های بر تر موفق به کسب مقام سوم در بین ادارات کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کشور شد.

وی تصریح کرد: از ۴۱۶ تعاونی ثبت نام شده تعداد ۸۳ تعاونی در بخش کشاورزی، ۱۰۹ تعاونی در بخش صنعت،۸۱ تعاونی در بخش خدمات، ۹ تعاونی در بخش معدن، ۹ تعاونی در بخش تامین نیاز تولیدکنندگان، ۵ تعاونی در بخش فرش دستباف ،۹ تعاونی در بخش حمل ونقل، ۳۳ تعاونی در بخش تامین نیاز مصرف کنندگان، ۸ تعاونی اعتبار ،۱۹ تعاونی مسکن،۴ تعاونی زنان،۱۹ تعاونی دهیاری،۸ تعاونی عمران،واتاق تعاون در این جشنواره ثبت نام کرده اند .

توصیفیان با اشاره به استقبال خوب تعاونی های از این جشنواره گفت : تعاونی ها در این دوره در ۲۵ گرایش مختلف ثبت نام کرده اند که در این میان تعاونی های صنعتی ۲۶ درصد از آمار ثبت نامی های را از آن خود کرده است که این نشان از استقبال خوب بخش صنعت از جشنواره سیزدهم است .

مدیر کل تعاون افزود : سال گذشته تعداد ۳۷۳ تعاونی در این جشنواره شرکت کردند و با توجه به آمار ثبت نامی تعاونی ها تا کنون شاهد رشد ۱۵ در صدی تعاونی ها نسبت به سال قبل بوده ایم .

وی ادامه داد: این جشنواره براساس شاخص هایی که از طرف وزارتخانه ارسال می شود،در دو قسمت شاخص های عمومی و شاخص های اختصاصی برگزار وشرکتهای تعاونی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: در هر گرایش یک تعاونی به عنوان تعاونی برتر استانی انتخاب خواهد شد و امتیاز دهی بر اساس داوری و مستندات ارسالی از سوی شرکت کنندگان ، از طریق سامانه جشنواره انجام می گیرد.

وی اضافه کرد:تعاونی‌ها بستر فعالیت جمعی و عامل توسعه جامعه هستند و ضروری است که توانمند‌سازی اجتماعی و اهداف اقتصادی را توأمان دنبال نمایند.

توصیفیان ضمن تاکید بر حمایت از تعاونیها افزود : فعالیت اقتصادی افراد در قالب تعاونی و امکان دسترسی ارزان قیمت به منابع مالی مدنظر قرار گرفته و بعنوان یک اصل لحاظ شده است. وی خاطر نشان ساخت:تعاونی ها به عنوان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی دارای ویژگی‌ها و شرایطی هستند که اتفاقا در شرایط مقاومتی امروز جامعه میتوانند بسیار کارآمد باشند. جشنواره تعاونی های برتر در هفته تعاون ۱۳ الی ۱۹ شهریورماه هر سال برگزارمی شود.

 

درج دیدگاه