پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

شرط جهش تعاون در ایران چیست؟

دکتر روح الله حمیدی گفت:امروزه دنیا درحال تحول اساسی در حوزه تامین مالی است و اگر بخش تعاون نیز در این حوزه فعال شود می‌تواند جهش بزرگی را تجربه کند.

دکتر روح الله حمیدی گفت:امروزه دنیا درحال تحول اساسی در حوزه تامین مالی است و اگر بخش تعاون نیز در این حوزه فعال شود می‌تواند جهش بزرگی را تجربه کند.

محسن ظریفیان، کارشناس حوزه تعاون:یک سامانه در بخش تعاون،طی دو سال سه بار افتتاح شده است

به گزارش تعاون‌آنلاین، این کارشناس اقتصادی که در  بیستمین نشست علمی دوشنبه های فرهنگی و اجتماعی سخن می‌گفت، ادامه داد: بنگاه هایی وجود دارند که تولید کننده محصول یا ارائه‌ دهنده خدمات اجتماعی اند  و می توانند تاثیرات مهمی بر جامعه و توان اقتصادی کشور داشته باشند.

مدیر گروه نوآوری و کسب و کار اجتماعی پژوهشکده سیاستگذاری علم و فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: در این میان بنگاه‌ها و تعاونی‌هایی که قادر باشند در حوزه مرزنشینان فعالیت کنند می‌توانند تاثیرات بسزایی در جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه، تامین امنیت مرزها و ممانعت از ورود آسیب‌های مختلف به کشور داشته باشند.

وی الزامات حضور دولت در تامین مالی اجتماعی را مهم توصیف کرد و ادامه داد: دولت باید بنگاه‌ها و تعاونی‌های ارائه دهنده خدمت و تامین کننده مالی را با هدف اجرای برنامه‌ای مشخص با خروجی‌های معین دور یکدیگر جمع کند.

وی اضافه کرد: در این مدل سرمایه‌گذار(تامین کننده مالی) منابع اولیه اجرای پروژه را تامین می کند و ارائه دهنده خدمت، آن پروژه را اجرا می کند. همچنین دولت توافق می کند که در صورت اجرای موفق پروژه و دستیابی به نتایج مشخص، هزینه و سود سرمایه گذار را پرداخت نماید. به عبارت دیگر دولت صرفا برای پروژه های موفق پول پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در ثروت سرمایه انسانی، مردم می‌توانند در کنار همدیگر،از روی همدلی و هم افزایی و همیاری، ثروت افزایی کنند.

درج دیدگاه