شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

شرکت های تعاونی آذربایجان غربی ۱۲۷ هزار نفر را به عضویت خود پذیرفتند

تعاون آنلاین – معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون شرکت‌های تعاونی استان آذربایجان‌غربی ۱۲۷ هزار نفر را به عضویت خود پذیرفته‌اند.

احمد دهقان امروز در دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با اشاره به فعالیت ۲۶ شرکت تعاونی مرزی در استان اظهار داشت: هم‌اکنون جمعیت عضو زیرپوشش این تعداد شرکت تعاونی به ۹۷ هزار و ۴۲۶ نفر رسیده است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین تعداد شرکت تعاونی در شهرستان سردشت با ۱۳ و کمترین آن با یک شرکت تعاونی در شهرستان پلدشت است.

وی تصریح کرد: در مجموع، کل شرکت‌های تعاونی استان آذربایجان‌غربی ۱۲۷ هزار نفر را به عضویت خود پذیرفته‌اند.

دهقان افزود: با توجه به اینکه مرزنشینان حوزه ۳۰ کیلومتری استان در سال ۹۱ با ثبت نام در سامانه مرزنشینان سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به اخذ کارت الکترونیکی اقدام کرده‌اند باید کارت الکترونیکی را در کدهای مربوط به شرکت‌های تعاونی فعال کرده تا به عضویت تعاونی پذیرفته شوند.

به گزارش تسنیم، معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: این در حالی است که متاسفانه تبلیغات منفی برخی مسئولان به ویژه بخشداران شهرستان‌ها که عنوان می‌کردند که به این کارت‌ها یا دلار و یا سهمیه سوخت داده می‌شود، این خود یکی از عللی شد که برخی اعضا گمان می‌کنند که خود باید به طور مستقیم نسبت به دریافت این سهمیه اقدام کنند.

دهقان افزود: هم‌اکنون از ۱۴ شرکت تعاونی غیرفعال استان که باید فعال شود، متاسفانه حذف مالیات بر درآمد از شرکت‌های تعاونی مرزنشینان پیشنهاد شده اما سازمان مالیاتی به طور مستقیم از کل درآمد نسبت به اخذ مالیات اقدام کرده است.

وی با اشاره به سایر مشکلات تعاونی‌های روستایی گفت: سابقه ذهنی نامطلوب از شرکت‌های تعاونی روستایی و مشابهت این شرکت‌ها با یکدیگر و نیز لزوم آموزش نحوه عضویت در شرکت‌ها تعاونی از عواملی است که وجود داشته و باید برطرف شود.

درج دیدگاه