شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

شرکت های تعاونی مرزنشین باید کد رهگیری بگیرند

شرکت های تعاونی مرزنشینان در رعایت تمام مقررات و دستورالعمل ها از جمله برچسب گذاری محصولات آرایشی و بهداشتی، تفاوتی با شرکت های دیگر ندارند و ملزم به رعایت نظام رهگیری هستند.

سلامت محصولات وارداتی در بخش آرایشی و بهداشتی همیشه یکی از موضوعات مهم در دست بررسی سازمان های متولی مانند سازمان غذا و دارو بود. بخشی از این محصولات در گذشته به صورت قاچاق وارد کشور می شد که بیشتر افراد دست فروش و غیر قانونی و فاقد جواز کسب اقدام به عرضه این محصولات می کردند.82415265-71382542

از سوی دیگر بخشی از این کالاها به صورت لنجی و کوله بری و بخشی از از طریق شرکت های تعاونی مرزنشینی وارد می شد اما همچنان کیفیت این محصولات در هاله ای از ابهام بود. این جریان تا جایی ادامه داشت که مدیر کل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در این مورد اظهار نظر کرد و آب پاکی را روی دست همه ریخت.

وی گفت: شرکت های تعاونی مرزنشینان در رعایت تمام مقررات و دستورالعمل ها از جمله برچسب گذاری محصولات آرایشی و بهداشتی، تفاوتی با شرکت های دیگر ندارند و ملزم به رعایت نظام رهگیری هستند.

به گزارش تعاون آنلاین، دکتر بهروز جنت با بیان این مطلب افزود: از آنجا که نسبت به رعایت نظام رهگیری و ردیابی و مهم تر از آن ایجاد نظام پاسخگویی مناسب و رعایت حقوق مصرف کنندگان از سوی این اداره کل، الزام وجود دارد از شرکت های تعاونی مرزنشینان خواسته ایم برای مواجه نشدن با مشکل در واردات محصولات فرآیند شده ، اطلاعات و مشخصات شرکت، مدیرعامل و مسئول فنی خود را در سامانه ردیابی و رهگیری محصولات موسم به تی.تی.ای.سی TTAC ثبت کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر انجام اقدام فوق، این شرکت ها باید پروانه بهداشتی خود را نیز بصورت جداگانه دریافت کنند.00__e1ca9e37

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ، اظهار داشت: شرکت های تعاونی مرزنشینان در رعایت تمام مقررات و دستورالعمل ها از جمله برچسب گذاری تفاوتی با شرکت های دیگر ندارند و فقط باید روی بسته بندی محصول با فونت معادل با نام محصول، جمله ‘ با استفاده از تسهیلات تعاونی های مرزنشینان’ را ذکر کنند.

گفتنی است نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با ثبت در سامانه ای ویژه و نصب برچسب های اصالت روی محصولات سلامت محور،امکان تشخیص محصولات اصیل را از محصولات تقلبی و قاچاق فراهم می کند.

درج دیدگاه