جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

شریعتمداری: خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان تا عادی شدن شرایط ادامه دارد

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن لغو دیدارهای نوروزی ، در جلسه مدیران ارشد وزارتخانه در ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل از فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات خبر داد. به گزارش تعاون آنلاین به نقل از […]

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن لغو دیدارهای نوروزی ، در جلسه مدیران ارشد وزارتخانه در ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل از فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات خبر داد.
به گزارش تعاون آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ،  محمد شریعتمداری، امروز ضمن لغو دیدارهای نوروزی در نشست های جداگانه با معاونان ، مشاوران و مدیران کل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه در “ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل “، ابعاد مختلف،جزئیات و چگونگی ادامه روند خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل را بررسی کرد .

شریعتمداری اضافه کرد : همدلی ، صفا ، صمیمیت و یکپارچگی ملت ، موضوعاتی انکار ناپذیر است اما متاسفانه عده ای آگاهانه یا نا آگاهانه همسو با سیاست های دشمنان خارجی تلاش می کنند مردم را ناامید کنند و این امر خیانت است و باید همگان تلاش کنند وحدت و یکپارچگی مردم که به لطف خداوند و کوری چشم دشمنان برقرار شده است تقویت شود .

شریعتمداری با اشاره به فعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل  در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگان، اظهار داشت: تمامی دستگاه های تابعه این وزارتخانه از هیچ اقدامی برای رفع مشکلات هموطنان دریغ نخواهند کرد و خدمات ما به مناطق سیل زده تا روز آخر عادی شدن شرایط کار و زندگی مردم تداوم خواهد داشت.

وی افزود: جوامع تحت پوشش سازمان های بیمه گر و سازمان های خدمت رسان تابعه این وزارتخانه بایستی از خدمات این دستگاه ها برخوردار باشند. بازنشستگان تأمین اجتاعی باید این سازمان را در شرایط سخت پشتیبان خود بدانند و تأمین اجتماعی باید مسائل آنان را پیگیری کند.

شریعتمداری ادامه داد: دستگاه های تابعه آسیب دیدگان را همچون اعضای خانواده خود بدانند و از تمامی امکانات و ظرفیتها برای خدمت رسانی استفاده کنند. هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های مختلف نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد و به ویژه از ظرفیت شرکت های سرمایه گذاری نیز برای امداد رسانی و رفع مشکلات آسیب دیدگان استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تداوم اقدامات و خدمات این وزارتخانه و دستگاه های تابعه در مناطق سیل زده، گفت : بعد از مرحله امداد رسانی که در حال حاضر با جدیت در حال انجام است، برای ساماندهی زندگی مردم این مناطق نیز وظایف و تعهداتی برعهده خواهیم داشت که برقراری بیمه بیکاری برای افراد شاغل و تحت پوشش تأمین اجتماعی از مهمترین  این مسائل است. در زمینه مشاغل غیر رسمی و فاقد بیمه نیز بایستی از منابع دولتی برای حمایت از افراد استفاده شود.

شریعتمداری گفت: در مرحله بعد از آن نیز برای شروع دوباره کارها و احیای واحدهای تولیدی بایستی برنامه ریزی کنیم و در کنار تولید کنندگان و کارگران باشیم تا رونق اقتصادی و زندگی عادی در این مناطق بار دیگر از سرگرفته شود و این موضوع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام گذاری شده است اهمیت مضاعف دارد و بایستی برای رونق زندگی مردم در مناطق سیل زده تلاش مضاعف داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : کمک به سیل زدگان  باید منشاء وحدت ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای وقوع سیل خدمات رسانی به مردم سیل زده را آغاز کرده و در این مناطق به صورت مستمر و بدون هیچ گونه تشریفاتی حضور داشته و هرگز از موضوع سیل غافل نبوده است . جامعه آسیب دیده درشرایط فعلی  نیاز به بازسازی روحی دارد.

شریعتمداری تاکید کرد: گاهی برخی از کارها وجه سیاسی پیدا می کند و متاسفانه سیل بازی یا سیاسی کاری تبدیل به بخشی از برنامه ها می شود لذا این نقیصه باید رفع شود بنابراین همه مسوولان موظفند وجه سیاسی اقدامات را کاهش دهند و سیاسی کاری را با سیل بازی آمیخته نکنند و بتوانند کار جدی برای کمک به آسیب دیدگان انجام دهند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که کمک به سیل زدگان باید منشاء وحدت و یکپارچگی ملی برای ارائه خدمات بهتر باشد ، در ادامه بر ضرورت یکپارچگی ملی در شرایط کنونی تاکید و اظهارکرد: برای کمک به هموطنان سیل زده به وحدت ملی نیاز داریم و همه دستگاهها باید با هماهنگی ستاد بحران کمک و حمایت های خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه وحدت خوبی میان دستگاهها وجود دارد و همگی همکاری خوبی با ستاد مرکزی بحران دارند و در کنار هم کار می کنند .

وزیر تعاون  ، کار و رفاه اجتماعی  گفت : در همان ساعات اولیه وقوع سیل کارت همه مددجویان بهزیستی تا ۳ برابر شارژ شد و اقدامات اولیه انجام شد ؛ تسهیل در پرداخت وام قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی نیز در این مدت انجام شد و با اولویت معلولین، مددجویان و بازنشستگان کمک به امور تخصیص به ساخت و ساز انجام شد .