جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کمک شریعتمداری به مددجویان بهزیستی

شریعتمداری-مددجویان-بهزیستی

جشن گلریزان فرشته های زمینی همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شیرخوارگاه آمنه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان بهزیستی، حامیان و خیران مددجویان بهزیستی با توزیع فرم های مشارکت های مردمی برگزار شد. در این مراسم جشن گلریزان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین مبلغ ۳۰ میلیون ریال کمک کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار در مجموعه سازمان بهزیستی به نوعی از آن خدمت می‌گیرند، گفت: بالغ بر ۵۰۰ هزار پرونده مددجویی در این سازمان تعریف شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی با کسر پنج رقم آخر از فیش حقوقی خود در هر ماه و واریز به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی به منظور کمک به گروه هدف زیرپوشش، به پویش ملی شکرانه توانایی پیوستند.

پرداخت مستمری سیل زدگان زودتر از موعد/ مقرری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش می‌یابد

شریعتمداری در مراسم افطاری و گلریزان شیرخوارگاه آمنه گفت: زمانی که مسوولیت وزارت به بنده محول شد یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هایم برای پذیرفتن این وزراتخانه خدمت به سازمان بهزیستی بود که در ایجاد آن زحمات زیادی کشیده شده است.

وی  با اشاره به اینکه افتخار  می‌کنیم  که ۹۰درصد از خدمات این سازمان توسط خیرین و مردم انجام می شود، ادامه داد: معتقدیم سپردن کار مردم به خود مردم یکی از ثروت‌های جمهوری اسلامی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر  سپردن کار مردم به خود مردم، اظهار کرد: در شروع کارم در مجلس اعلام کردم که یکی از مهمترین برنامه‌های ما گسترش پایه‌های شرکای اجتماعی در همه عرصه‌ها به ویژه سازمان بهزیستی است. براساس قانون اساسی مسوولیت‌های بزرگی بر عهده سازمان بهزیستی است تا بتواند با استفاده از کمک خیرین بزرگوار به اهداف خود برسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در  حال حاضر  دو میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار در مجموعه سازمان بهزیستی به نوعی از آن خدمت می‌گیرند، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰۰ هزار پرونده مددجویی در این سازمان تعریف شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: امروز در کشور با یک معضل جدی روبرو هستیم و آن وسعت مهارت آموزی و مهارت افزایی است که کافی نیست. به همین  منظور  در سال ۹۸ نهضت مهارت‌افزایی و گسترش شرکای اجتماعی را در کنار  سایر  امور  در  دستور کار  داریم که امیدواریم چراغ این کارمهم   توسط خیرین روشن شود. جوانان در حال حاضر از  مقطع  دبیرستان،  صاحب مهارت نیستند از طرفی مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای به تنهایی توانایی انجام مهارت آموزی به جوانان را ندارد از  این رو لازم است از ظرفیت‌های خیرین و بخش خصوصی در این  زمینه استفاده شود.

شریعتمداری با انتقاد از  وضعیت مناسب‌سازی معابر در شهرها تصریح کرد: بعد سال‌ها موفق نشده‌ایم شهرها را برای معلولان و افراد کم توان مناسب سازی کنیم این درحالیست که لازم است در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته شود.

وی  با تاکید بر ضرورت افزایش یارانه مددجویان نیز گفت: با وجود افزایش سه تا ۵ برابری مستمری مددجویان باید دید آیا یک معلول می‌تواند با این مبلغ زندگی خود را اداره کند؟ قطعا با این مبالغ مشکل است و نیاز به  کمک خیرین داریم.

 

 

 

درج دیدگاه