پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

آیا تسهیلات اشتغالزایی به مناطق روستایی می رسد

تعاونی های قزوین چقدر ارزآوری دارند/ مهمترین مشکلات تعاونی‌ها را بخوانید

شهرستان جیرفت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده است.

۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در جیرفت پرداخت شد

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جیرفت گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۸ طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، فرهاد شریفی افزود: از این تعداد، ۱۱۵ طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و ۲۳ طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در زمینه طرح اشتغال فراگیر به بانک معرفی شدند.
وی ادامه داد: در زمینه طرح های مشاغل خانگی ۲۴۷ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات در این شهرستان پرداخت شده است.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جیرفت از ثبت نام ۲هزار و ۶۰۰ نفر در سامانه رصد شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۶۵ نفر در این شهرستان از طریق مراکز کاریابی مشغول به کار شدند.
وی به عملکرد بخش تعاون این اداره اشاره و تصریح کرد: ۱۵ تعاونی در جیرفت به ثبت رسیده است و در سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش به تعاونگران ارایه شده و ۷۰ مورد نظارت بر مجامع و انتخابات های تعاونی ها انجام شده است.
شریفی از رسیدگی به ۱۹۹ مورد دادخواست در هیات های تشخیص اداره کار طی مدت یاد شده خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۷۲ مورد منجر به صدور رای شده و ۴۸ دادخواست در هیات حل و اختلاف به ثبت رسید که ۳۳ مورد منجر به صدور رای نهایی شد.
وی به عملکرد بخش بازرسی این اداره نیز اشاه کرد و افزود: ۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه ها و واحدهای مشمول قانون کار انجام شد و به ۲۷ مورد حادثه رسیدگی شد.
رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جیرفت از سه ضلع مثلث توسعه، فرماندار، امام جمعه و نماینده مجلس در این شهرستان تشکر کرد.
شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

درج دیدگاه