جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

با حضور معاون اداره کل حمایت از تولید سازمان صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد؛

ششمین کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری

ششمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری با حضور محمد حسین دهقانی معاون اداره کل حمایت از تولید سازمان صنایع دستی و گردشگری کشور در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ششمین جلسه کمیسیون تخصصی صنایع دستی، فرش و گردشگری با هدف طرح و بررسی مسایل و مشکلات جاری در اتحادیه تعاونی های صنایع دستی در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

در این نشست اعضای کمیسیون در حضور معاون ادره کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور، چالش ها و مشکلات خود را مطرح کردند. عبدالله بهرامی رئیس کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری با این اعلام این مطلب گفت: رفع مشکلات و چالش هایی که در حوزه اتحادیه های سراسری و اتحادیه های استانی و تعاونی های شهرستان با سازمان صنایع دستی وجود دارد، مطرح و در این خصوص تبادل نظر شد. بهرامی افزود: معاون سازمان صنایع دستی هم به عدم هماهنگی سازمان با اتحادیه و تعاونی ها صنایع دستی و عدم بهره مندی از ظرفیت های بالای اتحادیه و بخش تعاون اذعان داشته است.

به گفته دهقانی معاون اداره کل حمایت از تولید صنایع دستی کشور، برخی از اتحادیه های و تعاونی ها برای اینکه بخش از امورات سازمان صنایع دستی به آن ها واگذار شود، پویایی لازم را ندارند.

در ادامه رئیس کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون ایران، ابراز داشت: قرار است که جلسه ای برای حل چالش های موجود و ارائه راهکارهایی برای هم افزایی با حضور نماینده سازمان صنایع دستی و نماینده کمیسیون صنایع دستی در سازمان برگزار شود.

بهرامی به مباحث مشترکی که سازمان و کمیسیون صنایع دستی در حال پیگیری آن هستند، پرداخت و گفت: هم تعاونگران و هم سازمان صنایع دستی پیگیر بیمه قالیبافان و هنرمندان هستند و این مطالبه را به طور جد پیگیری می کنند.

وی افزود: همچنین تشکیل و تائید صندوق حمایت از قالیبافان و صنایع دستی نیز از مباحث مشترکی است که تعاونگران و سازمان در حال پیگیری آن هستند.

بهرامی در ادامه به تشکیل خانه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: تشکیل خانه های صنایع دستی می تواند تضعیف تعاونگران این بخش را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: در نامه ای به سازمان صنایع دستی در این خصوص توضیحاتی داده و خواسته شده که سازمان صنایع دستی مانع تشکیل این خانه های صنایع دستی که فعالیت آن ها به شکلی موازی کاری با تعاونگران است، شده یا حداقل در ترویج آن مشارکت نکند.

بهرامی از دعوت مسئولین شهرک های صنعتی در جلسه بعدی این کمیسیون خبر داد و گفت: این کمیسیون دعوت از مسئولین شهرک های صنعتی را به عنوان دستور جلسه بعدی خود قرار داده است.

 

درج دیدگاه