سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

افزایش اشتغال در قزوین/ دلایل رشد اشتغال از زبان رییس اداره بازرسی استان

رییس بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در ۱۱ ماه سال جاری براساس پیگیری‌ها، بازرسی ها و ابلاغیه های صادر شده حدود ۱۰ کارگاه تولیدی و عمرانی با بیش از ۷۰ عنوان شغل بهسازی و استانداردسازی شدند. به گزارش تعاون آنلاین، محمد علیخانی افزود:با توجه به اینکه وقایع منجر به فوت […]

رییس بازرسی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در ۱۱ ماه سال جاری براساس پیگیری‌ها، بازرسی ها و ابلاغیه های صادر شده حدود ۱۰ کارگاه تولیدی و عمرانی با بیش از ۷۰ عنوان شغل بهسازی و استانداردسازی شدند.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد علیخانی افزود:با توجه به اینکه وقایع منجر به فوت بر اثر بیماری های ناشی از کار یا در ارتباط با آن چندین برابر حوادث ناشی از کار است بنابراین بهسازی و بهبود شرایط کارگاه های کار یکی از رسالت های مهم اداره بازرسی کار استان محسوب می شود.
وی افزود: امسال ۹۰۰ مورد بازرسی از کارگاه های کار استان با هدف بهسازی شرایط آنها صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ ، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
علیخانی گفت: پیگیری‌ها و بازرسی ها برای بهسازی و بهبود شرایط محیط کار با جدیت بیش از پیش ادامه خواهد داشت.
این مسئول با اشاره به مشاغل سخت و زیان آور افزود:در این نوع مشاغل عوامل محیطی اعم از فیزیکی،شیمیایی،ساختاری و روانی غیر استاندارد بوده و موجب وارد شدن تنش هایی بیش از حد متعارف به کارگر و در نهایت ایجاد بیماری های شغلی می شوند.
علیخانی با اشاره به لزوم بهسازی واحدها و رفع عوامل زیان آور محیط کار افزود: طبق قانون کارفرما مکلف است حداکثر ظرف مدت ۲ سال پس از تایید مشاغل مذکور در کمیته های تطبیق و بررسی مشاغل سخت و زیان آور نسبت به بهسازی و رفع عوامل زیان آور محیط کار اقدام کند.