شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

شفافیت کلیدواژه اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان: شفافیت راهبرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه شفافیت سیاست اصلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است،​گفت: بر همین اساس،​وزیر تاکید ویژه ای بر شفاف سازی فعالیت ها و فرآیندهای مجموعه وابسته خود دارد.

به گزارش تعاون آنلاین ، ” کیامرث برخورداری” در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، افزود: مقام عالی وزارت در زمینه شفاف سازی، اقداماتی از جمله نام اعضای هیات مدیره شرکت های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اسامی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی را منتشر کرده است.

اقدام شریعتمداری در راستای شفاف سازی/ انتشار دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی به منظور شفافیت

وی در ادامه با بیان اینکه هدف از تعامل در شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم افزایی فکری و توان خدمت بیشتر به مردم است، گفت: همکاری بین دستگاهی به پیشبرد اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک می کند.

برخورداری با اشاره به اینکه این وزارتخانه یکی از مجموعه هایی است که جامعه هدف بسیاری تحت پوشش آن قرار دارند، افزود: برگزاری این نشستها باید در جامعه هدف بازخورد آشکاری داشته باشد.

وی، تشکیل کمیته های تخصصی پنجگانه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یک فرصت عنوان و اضافه کرد: اعضای این کمیته ها می توانند در کنار هم زمینه را برای ارائه دیدگاهها، پیشنهادها در رسیدن به اهداف وخدمت به جامعه هدف فراهم کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، از دستگاههای اجرایی خواست زمینه لازم برای بازدید بازرسان از فضای عمومی دستگاهها را فراهم نمایند.

در این نشست، مدیرعامل جامعه معلولان استان گفت: آموزش و اشتغال از اهداف این انجمن است و آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای به معلولان منجر به ایجاد اشتغال برای آنان می شود.

محمدحسن استاد افزود: صنایع دستی در مدت زمان کم و با هزینه اندک می تواند زمینه اشتغال معلولان را فراهم آورند که در همین راستا، این انجمن برگزاری دوره های آموزشی تراش سنگهای قیمتی را آغاز کرده است اما تجهیز و توسعه کارگاهها نیازمند حمایت خیران و دستگاه هایی است که می توانند این انجمن را در این زمینه یاری رسانند.

در این نشست غلامحسین رنجبر مدیرکل بهزیستی استان افزود: شناسایی مناطق و کانونهای آسیب‌زا و آسیبهای شایع و در حال شیوع، تقویت مداخله‌های اجتماعی و روانی قبل از مداخله‌های قضایی ـ انتظامی، مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی موضوع این آیین‌نامه، تسهیل دسترسی دریافت‌کنندگان خدمات فوریتهای اجتماعی به خدمات تخصصی مورد نیاز از طریق سطوح فوریتهای اجتماعی، توانمندسازی دریافت‌کنندگان خدمات فوریتهای اجتماعی به صورت بازگشت به خانواده، فراهم کردن زمینه زندگی مستقل یا ارجاع به مراکز مرتبط، انجام پیگیری‌های لازم پس از ترخیص از طریق خدمات مددکاری اجتماعی از اختیارات و وظایف این مرکز است.

مطرح کردن مشکلات دستگاههای مختلف زیرمجموعه و ارائه پیشنهادها از دیگر برنامه های این نشست بود.

درج دیدگاه