شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

شمارش معکوس برای ریزش قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی

با ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو، ثبت سفارش واردات این محصول پس از چند ماه وقفه از امروز یکشنبه مجددا از سر گرفته شد. به گزارش تعاون آنلاین، پیش از این  وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را متوقف کرد.تصمیم […]

با ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو، ثبت سفارش واردات این محصول پس از چند ماه وقفه از امروز یکشنبه مجددا از سر گرفته شد.

به گزارش تعاون آنلاین، پیش از این  وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را متوقف کرد.تصمیم اتخاذ شده رشد قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی را در پی داشت . گزارش های رسیده نشان می دهد دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده بود ، پس از تصویب نهایی به این وزارتخانه ابلاغ شده و در نتیجه ثبت سفارش واردات خودرو از سر گرفته شده است.

در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات این محصولات با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی معادل ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز  ۹۵ درصد تعیین شده است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی نیز ممنوع است.

به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهای دیگری همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

همچنین واردکنندگان غیر نمایندگی نیز مشروط به شرایطی اجازه واردات خودرو را یافته‌اند.

توقف ثبت سفارش خودرو افزایش قیمت ها در بازار ایران را سبب شد اما پیش بینی می شود با آغاز دبواره ثبت سفارش ریزش قیمت ها در بازار در راه باشد .

درج دیدگاه