شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

مشاغل و سخت و زیان آور استان اردبیل شناسایی شدند

شناسایی مشاغل سخت اردبیل

کارگران و کارفرمایانی که نسبت به آرای صادره کمیته بدوی اعتراضی داشته باشند می‌توانند درخواست تجدید نظرخواهی خود را ظرف ۱۵ روز بعد از دریافت ابلاغ رای بدوی به مراکز کاریابی ارائه کنند.

مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با بررسی‌های انجام شده ۲۱۴ عنوان شغلی سخت و زیان‌آور در استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش تعاون آنلاین، بختیار پاکمزد امروز در سیزدهمین جلسه بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور در اردبیل اظهار داشت: با بررسی‌های لازم تعداد ۶۰ فقره پرونده شامل ۲۲۵ کارگاه مورد رسیدگی قرار گرفت که تعداد ۲۱۴ عنوان شغلی سخت و زیان‌آور تشخیص داده شد و تعداد ۳۶ مورد مردود شد.

مشاغل سخت و زیان‌آور شناسایی شدند/ نقش مهم بخش خصوصی برای رونق تولید

وی گفت: کارگران و کارفرمایانی که نسبت به آرای صادره کمیته بدوی اعتراضی داشته باشند می‌توانند درخواست تجدید نظرخواهی خود را ظرف ۱۵ روز بعد از دریافت ابلاغ رای بدوی به مراکز کاریابی در مرکز استان و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌ها ارائه کنند تا پس از بررسی توسط کارشناسان  به کمیته تجدید نظر استان ارائه شود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: به استناد آئین نامه و دستورالعمل‌های اجرایی مشاغل سخت و زیان‌آور، کمیته تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان آور در این اداره کل اقدام به احصای مشاغل سخت و زیان‌آور می‌کند.

پاکمزد با تاکید بر تلاش نهادهای مربوطه در ایجاد وحدت رویه در زمینه اجرای آئین نامه مشاغل سخت و زیان‌آور در استان بیان کرد: وحدت رویه در روند اجرای این آئین نامه سبب ایجاد رضایتمندی کارگران، تسریع و تسهیل در امور رسیدگی به پرونده‌ها و از همه مهم‌تر جلوگیری از اتلاف منابع و زمان بررسی پرونده‌های ارجاعی به کمیته‌های بدوی و تجدید نظر تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور استان می‌شود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در بحث اجرای قوانین و آئین‌نامه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور باید همه بخش‌ها وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به مفاد آئین نامه شورای عالی حفاظت فنی افزود: آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور تنها مربوط به موضوع بازنشستگی نبوده بلکه جنبه‌های گوناگون دیگری نیز دارد که از جمله آنها استانداردسازی کارگاه‌ها و سالم‌سازی محیط کار از آلاینده‌های مضر و خطرناک توسط کارفرمایان با همکاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای همکار عضو شورای عالی حفاظت فنی است.

درج دیدگاه