شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

شهرک‌های صنعتی کشاورزی یکی از نیازهای بزرگ کشور است

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه بر لزوم راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان تاکید کرد و گفت: این شهرک‌ها دو تا سه برابر شهرک‌های صنعتی که اکنون داریم، اشتغالزایی خواهند داشت. به گزارش تعاون آنلاین، غفار محمدی از کشاورزی به عنوان مزیت اصلی استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: کرمانشاه با داشتن ۲۲۰  […]

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه بر لزوم راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان تاکید کرد و گفت: این شهرک‌ها دو تا سه برابر شهرک‌های صنعتی که اکنون داریم، اشتغالزایی خواهند داشت.

به گزارش تعاون آنلاین، غفار محمدی از کشاورزی به عنوان مزیت اصلی استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: کرمانشاه با داشتن ۲۲۰  هزار هکتار زمین آبی و بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی دیم در تولید بسیاری از محصولات از جمله گندم، نخود و… در کشور پیشتاز است.

وی ادامه داد: به علاوه بازار فروش محصولات کشاورزی هم در داخل و هم خارج از کشور تضمین شده و بسیاری از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس خریدار انواع محصولات زراعی و دامپروری استان هستند.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با بیان اینکه باید تولید، فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: برای این منظور نیازمند راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی کشاورزی هستیم.

به گفته محمدی، در این شهرک‌های صنعتی علاوه بر بحث تولید باید بر روی فراوری محصولات کشاورزی و جلوگیری از خام‎فروشی آنها نیز کار کرد.

وی با بیان اینکه فرآوری محصولات کشاورزی ارزش افزوده چند برابری ایجاد می‌کند، عنوان کرد: برای مثال اکنون نخود ما در بازارهای خارجی کیلویی یک دلار به فروش می‌رسد، اما اگر از نخود “هوموس” به دست بیاوریم می‌توانیم آن را تا کیلویی ۱۰ دلار بفروشیم.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با اشاره به لزوم راه‌اندازی این شهرک‌ها بر اساس مزیت کشاورزی هر منطقه، گفت: برای مثال در پاوه باید روی دامپروری و زنبورداری و در روانسر روی محصولات زراعی مانند گوجه، سیب‌زمینی، زعفران و … و فراوری آنها کار کنیم.

وی گفت: در زمینه گلخانه‌ها نیز شرایط کار خوبی در اکثر شهرستان‌های استان داریم.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با بیان اینکه هر شهرستان می‌تواند چند شهرک صنعتی کشاورزی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این شهرک‌های صنعتی می‌توانند مراکزی برای صادرات محصولات کشاورزی هم باشند.

وی درباره اشتغالزایی این شهرک‌ها نیز یادآور شد: در این شهرک‌ها بیش از دو برابر نیروهای موجود در شهرک‌های صنعتی کنونی ایجاد شغل خواهد شد.

محمدی از تهیه طرح شهرک‌های صنعتی کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این طرح برای اجرا نیازمند همکاری مسئولین استان است. این شهرک‌ها باید با همکاری تعاونی‌ها تشکیل شود.

درج دیدگاه