پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

تسهیلات اشتغال ایلام چقدر است

سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات ۴۸ درصد، صنعت ۲۷ درصد و در بخش کشاورزی ۲۴ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از جذب ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالی روستایی و عشایری در استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، شکراله شیرخانی اظهار کرد: مجموع اعتبار اشتغال روستایی و عشایری استان ۹۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون استان ایلام توانسته است ۱۴۰ میلیارد ریال آن را جذب کند.
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری بانک های عامل روند جذب این تسهیلات شتاب بیشتری بگیرد و استان ایلام بتواند سهم قابل توجهی از آنرا در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار روستایی استان جذب کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: از آنجایی که مهلت جذب این تسهیلات تا پایان تیرماه است امیدواریم روند جذب آن شتاب بیشتری به خود گیرد.
شیرخانی از فرمانداران، دستگاه های مرتبط، کمیته فنی و کارشناسی و همچنین بانک های عامل خواست نسبت به تسریع روند جذب تسهیلات و معرفی طرح های قابل توجیه شتاب بیشتری دهند.
شیرخانی گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ طرح در سامانه کارا تاکنون برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند که یک هزار و ۴۲۰ طرح در کمیته های شهرستانی در دست بررسی و ۱۱۸ طرح نیز در بانک ها در مرحله پیگیری و استعلام قرار دارند.
وی افزود: طرح های معرفی شده برای جذب تسهیلات روستایی در بخش های کشاورزی، دامپروری، زراعت، گلخانه ، صنعت، ، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و آی سی تی هستند.
وی ادامه داد: بر اساس آئین نامه هیاتی برای نظارت بر روند اجرای طرح هایی که تسهیلات دریافت کرده اند تشکیل شده که در همه مراحل برای به سرانجام رساندن این طرح ها و ایجاد اشتغال مولد نظارت می کند.
وی افزود: بیشتر طرح ها به دلیل مشکلات بانکی مجریان آنها پس از ثبت از سیستم بانکی عودت داده می شود که این مساله روند جذب تسهیلات را تعیین تکلیف بدهی ها کند کرده است.
به گزارش تعاون آنلاین، سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات ۴۸ درصد، صنعت ۲۷ درصد و در بخش کشاورزی ۲۴ درصد است.
بر اساس آمار سرشماری بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند.

درج دیدگاه