جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

شیرینی را گران‌تر از این قیمت‌ها نخرید

میزان فروش شیرینی در واحدهای صنفی قنادان با کاهشی محسوس روبروست از این رو بنا بر رعایت حل مردم در اعیاد قربان و غدیر قیمت ها را افزایش ندادیم .

میزان فروش شیرینی در واحدهای صنفی قنادان با کاهشی محسوس روبروست از این رو بنا بر رعایت حل مردم در اعیاد قربان و غدیر قیمت ها را افزایش ندادیم .

قیمت انواع شیرینی و شکلات در آستانه نوروز

علی بهره مند، رییس اتحادیه قنادان با اشاره به اینکه قنادان از حاشیه سود خود کم کردند تا مردم بتوانند نسبت به خرید شیرینی اقدام کنند، گفت: طبق نرخنامه ابلاغی از سوی اتحادیه در حال حاضر قیمت هر کیلو شیرینی‌تر ۳۵ هزار تومان، هر کیلو شیرینی زبان ۲۸ هزار تومان، هر کیلو شیرینی پاپیونی ۲۸ هزار تومان، هر کیلو شیرینی گل محمدی ۲۸ هزار تومان و هر کیلو کیک یزدی ۲۱ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکحه رد برخی موارد قنادی هایی شیرینی ممتاز تهیه می کنند و از این رو قیمت هایشان را بالاتر از این نرخ می برند، ادامه داد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده افزایش نامتعارف قیمت شکایات خود را طرح کنند .

وی به مشتریان قتادی ها تصویه کرد از واحدهای مجلز نسبت به خرید شیرینی و شکلات اقدام کنند و گفت: برخی واحدهایی که زیر نظر اتحادیه نیستند، ممکن است شیرینی هایی با یکفیت پایین و قیمت بالا تحویل دهند و از این رو رسیدگی به شکایات این دسته در حوزه اختیارات ما نیست .

این فعال صنفی گفت: در حال حاضر  ۱۲۰۰ واحد صنفی اکنون از اتحادیه مجوز دارند و ۳۵۰ تا ۳۶۰ واحد صنفی نیز تقاضای صدور مجوز کرده اند که در مرحله انجام است.

او در تضویح این مطلب ادامه داد: در مجموع ۱۵۷۰ واحد صنفی زیر نظر اتحادیه صنفی قنادان تهران فعالیت دارند.کار قنادی، کار حساسی محسوب می شود و باید گفت این کار ترکیب هنر و صنعت و عشق است و به دلیل اینکه صنف ما با مواد غذایی به صورت مستقیم سر و کار دارد فعالیت واحدها را رصد می کنیم و اکنون در حال شناسایی واحدهای فاقد مجوز و متقاضی دریافت مجوز هستیم.

وی از افزایش قیمت خواد اولیه تهیه شیرینی خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمبودی در تامین مواد اولیه مواجه نیستیم اما با افزایش شدید قیمت ها روبرو هستیم که ادامه فعالیت را برای بسیاری از واحدهای صنفی خصوصا واحدهایی که در مناطق ضعیف تر قرار دارند، دشوار کرده است.

لازم به توضیح است قیمت شیرینی در مرداد ماه افزایشی قابل توجه را نسبت به اسفند ماه تجربه کرده است . علی بهره مند در آستانه عید نوزور قیمت اتواع شیرینی را به این شرح اعلام  و تاکید کرده بود در واحدهای درجه یک قیمت شیرینی های تر کیلویی ۲۶هزار تومان، پاپیونی کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان، زبان کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان ، نان برنجی کیلویی ۲۱هزار و ۵۰۰ تومان ، گل محمدی ۲۱ هزار تومان و کیک یزدی نیز ۱۵هزار تومان است.

درج دیدگاه