چهارشنبه, فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

صادرات بیش از ۱ میلیون دلار کالای غیرنفتی بخش تعاون کاشان

تعاون آنلاین – رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: بخش تعاون این شهرستان در سال جاری ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار صادرات کالای غیرنفتی به خارج از کشور داشته است.

حسن رمضانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان صادارت کالا که عمده آن گلاب و عرقیات گیاهی بوده به کشورهای کانادا، استرالیا، ژاپن، عراق و امارات صادرت شده است.
وی افزود: میزان صادرات به لحاظ ارزی ۳۲ درصد و از نظر وزن نیز حدود ۳۵ درصد در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان از وجود ۶۵۰ شرکت تعاونی ثبت شده در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد هم اکنون ۲۵۰ شرکت تعاونی فعال است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: براساس یک برنامه ریزی می کوشیم شرکت تعاونی های غیرفعال را منحل کنیم که در همین ارتباط در سالجاری تاکنون ۱۵۰ شرکت تعاونی غیرفعال و راکد و در اصطلاح کاغذی در این شهرستان منحل شده اند.
رمضانی همچنین از افزایش ۵۰ درصدی سهمیه تعهد اشتغال در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با پیگیری ها و برنامه ریزی های انجام شده دستگاه های اجرایی امسال سهمیه شهرستان به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است.
وی گفت: آمارها موید آن است که در ۱۰ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشتغال دراین شهرستان دو هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.

درج دیدگاه