پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

صادرات بیش از ۳۸ میلیون دلار کالا از طریق تعاونی های استان همدان

دبیر اتاق تعاون استان همدان از صادرات بیش از ۳۸ میلیون دلار کالا در ۱۰ ماهه امسال خبرداد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۸ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار صادرات از طریق تعاونی‌های استان همدان صورت گرفته است. رحمان نادی اظهار کرد: این صادرات عمدتاً در حوزه دام زنده، موادغذایی، شوریجات و ترشیجات، مصالح […]

دبیر اتاق تعاون استان همدان از صادرات بیش از ۳۸ میلیون دلار کالا در ۱۰ ماهه امسال خبرداد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۳۸ میلیون و ۶۳۸ هزار دلار صادرات از طریق تعاونی‌های استان همدان صورت گرفته است.

رحمان نادی اظهار کرد: این صادرات عمدتاً در حوزه دام زنده، موادغذایی، شوریجات و ترشیجات، مصالح ساختمانی و صنایع دستی بوده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۲ میلیون دلار صادرات از تعاونی‌های استان صورت گیرد، افزود:حتماً بیشتر از این میزان محقق خواهد شد اما فعلا مسائل ارزی گره‌ای در کار ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۳، در استان همدان ۲۹ میلیون دلار صادرات تعاونی‌ها صورت گرفت، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۸ میلیون دلار صادرات کالا از بخش تعاون استان صورت گرفته است.

نادی با تأکید بر اینکه بخش تعاون بیشتر از حد انتظار مقامات استانی در اقتصاد استان ورود پیدا کرده است، ادامه داد:   امسال اتاق تعاون همدان یک هیئت تجاری به اقلیم کردستان اعزام کرد که قراردادی در حوزه صادرات دام زنده و موادغذایی منعقد شده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان یادآور شد: به تازگی قراردادی برای صادرات پوشاک و منسوجات به بغداد در دست انجام است که ارزش این قرارداد ۴۰ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه عدم دریافت ارز از سیسیتم بانکی کشور یکی از مشکلات صادرات بخش تعاون است، افزود: فعلاً مشکلات بانکی بر سر راه این قرارداد وجود دارد و در صورتیکه این مشکلات از طریق سیستم بانکی حل شود می‌توانیم ارز دریافت کنیم.

به گزارش ایسنا، وی درباره ایجاد بازارهای جدید صادراتی نیز اظهار کرد: اتاق تعاون در ۳ کشور عراق، کویت و عمان فعالیت دارد و درنظر دارد برای کشور آذربایجان نیز اقداماتی داشته باشد.

نادی خاطرنشان کرد: امسال در حدود ۲۰۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی از کشور ارمنستان وارد استان همدان شده است.

دبیر اتاق تعاون همدان با اشاره به فعالیت چشمگیر تعاونی بانوان در بحث صادرات، گفت: در استان همدان ۴۰ شرکت تعاونی فعال در حوزه بانوان وجود دارد که بیشتر در بحث صادرات صنایع دستی فعالیت دارند.

درج دیدگاه