چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

صادرات بیش از۷۱میلیون دلاری محصولات تعاونی های مازندران در دولت یازدهم

تعاون آنلاین – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت : از آغاز فعالیت دولت یازدهم (سال ۹۲ ) تاکنون بیش از ۷۱ میلیون دلار محصولات شرکت های تعاونی استان به کشورهای دیگر صادر شد .

کامران اصغری افزود: این محصولات در زمینه های کشاورزی ، صنعتی ، خدماتی ، فنی و مهندسی بود که به کشورهای خاورمیانه ، آسیایی ، اروپایی و عربی صادر شد .
وی ادامه داد : پیشتر شرکت های تعاونی کمتری در زمینه صادرات به کشورهای دیگر فعالیت داشتند که برجام و گسترش ارتباطات با کشورهای دیگر ، اثرات خاص خود همچون بازار فروش محصولات شرکت های تعاونی را برای تعاونگران مازندران فراهم آورد .
مدیر کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی مازندران همچنین از پرداخت تسهیلات توانمند کردن تعاونی های استان به عنوان بخش دیگری از خدمات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود : به همین منظور بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیاردریال تسهیلات به تعاونی های مازندران پرداخت شد .
وی ادامه داد : این تسهیلات با مشارکت بانک توسعه تعاون و دیگر بانک های عامل در قالب سرمایه در گردش برای به حرکت درآمدن چرخ های فعالیت تعاونی های مازندران به آنها پرداخت شد .
به گفته اصغری طرح های دانش بنیان مازندران نیز از حمایت های دولت برای تجاری سازی برخوردار شدند و ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به آنها پرداخت شد .
وی افزود : بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به طرح های کسب و کار مشاغل خانگی و خود اشتغالی مازندران تسهیلات پرداخت شد .
مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت : این میزان تسهیلات به ۲۶ هزار و ۸۲۷ نفر پرداخت شد .
وی همچنین از پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به طرح های اشتغالزایی مازندران در ۳ سال و نیم اخیر اشاره کرد و افزود : این میزان تسهیلات به یک هزار و ۲۲۹ طرح پرداخت شد .
اصغری از صدور بیش از ۱۷ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی ، صدور ۴۶۱ فقره صدور و تجدید پروانه کار اتباع خارجی و ایجاد ۴۶ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی در مازندران به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای دولت یازدهم در مازندران اعلام کرد .
بیش از ۱۴ هزار تعاونی در مازندران وجود دارد که یک هزار از این شرکت ها در دولت یازدهم راه اندازی شد .

درج دیدگاه