جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

صادرات در گمرک کاملاً اینترنتی شد

تعاون آنلاین – با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک، همه عملیات صادرات در بستر اینترنت انجام می‌گیرد. صادرکننده پس از اظهار کالای خود از طریق اینترنت، از گمرک درخواست ارزیابی کالا در محل را می کند و بدون مراجعه حضوری کلیه مراحل تشریفات صادرات انجام می‌پذیرد. همچنین در صورت نیاز به […]

تعاون آنلاین – با الکترونیکی شدن مراحل مختلف تشریفات صادرات کالا در گمرک، همه عملیات صادرات در بستر اینترنت انجام می‌گیرد.

صادرکننده پس از اظهار کالای خود از طریق اینترنت، از گمرک درخواست ارزیابی کالا در محل را می کند و بدون مراجعه حضوری کلیه مراحل تشریفات صادرات انجام می‌پذیرد.

همچنین در صورت نیاز به مجوزهای موردی مراحل انجام کار از طریق پنجره واحد مجازی انجام می‌شود.

هم‌اکنون تمامی تشریفات صادرات در بستر فضای مجازی www.epl.irica.ir صورت می‌گیرد.

این اقدام گمرک به دنبال تکمیل پنجره واحد تجاری در بخش صادرات صورت می‌پذیرد که به اذعان صاحبنظران و صادرکنندگان نتایج این طرح کاملاً موفق بوده است.

کاهش اسناد صادراتی از ۷ به ۳ سند

گمرک ایران در اقدام دیگری اسناد مورد نیاز برای صادرات کالا را از ۷ سند به ۳ سند کاهش داد.

دفتر برنامه‌ریزی و بهبود فرآیندهای گمرکی در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد: این برنامه پیاده‌سازی و برخی از تشریفات زاید برای صادرات کالا حذف شده است.

بر اساس طرح جدید، صادرکنندگان می‌توانند با حداقل اسناد و بدون حضور فیزیکی تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی را انجام دهند.

در ادامه برنامه‌های جدید گمرک برای تسهیل صادرات، نشست مسئولان سرویس‌های صادرات گمرکات سراسر کشور در تهران برگزار شد و

عبدالرضا غلامی مدیرکل دفتر صادرات به همه مسؤولان صادرات گمرکات سراسر کشور برای اجرای کامل پنجره واحد مجازی فرمان آماده باش داد.

پیش از این مدیریت هماهنگ مرزی در مرزهای زمینی با تصویب کارگروه ذی‌ربط به گمرک سپرده شده است.

بر این اساس سازمان‌ها و نهادهای مستقر در مرز که حوزه فعالیت آنها امور اقتصادی و بازرگانی است و شمار آنها به حدود ۱۰ سازمان می‌رسد با گمرک ایران در جهت رفع مشکلات و تسهیل تجارت و تسریع عبور محموله‌های تجاری همکاری خواهند کرد و مدیریت واحد مرزی به مدت ۳ سال به گمرک واگذار شده است.

ممنوعیت ترانزیت کالا به مرزهای مهران و شلمچه

به گزارش تسنیم گمرک ایران از گمرکات اجرایی خواست از ترانزیت کالا به مقصد گمرکات مهران و شلمچه در روز های ۲۴ آبان ماه تا اول آذر خودداری کنند.

در این بخشنامه با استناد به نامه معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و با توجه به ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در مسیرهای منتهی به گمرکات یاد شده ، دلیل این امر ازدحام زایران اباعبدالله الحسین(ع) در مرزهای مهران و شلمچه عنوان شده است.

می‌توان گفت که با توجه به آمار مربوطه میزان واردات ذرت دامی طی سال‌های ۹۲ تا هفت ماهه سال‌جاری با روند کاهشی برخوردار بوده است.

کنجاله سویا دیگر نهاده دامی است که در طی چند سال گذشته ارزبری بالایی داشته و واردات آن کاهش یافته است به طوری که در سال ۹۳ به میزان یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار وارد کشورمان شده است ، در سال ۹۴ به ۶۷۲ میلیون دلار بالغ شد و در هفت ماهه سال‌جاری به ۳۵۶ میلیون دلار کاهش یافته است.

درج دیدگاه