شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

صادرات ۳۰ میلیون دلاری تعاونی‌های لرستان

تعاون آنلاین – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از صادرات ۳۰ میلیون دلاری تعاونی‌های لرستان خبر داد.

علی آشتاب گفت: در راستای کمک به بنیه صادراتی لرستان و با توجه به هم‌فکری که با استان‌های غرب کشور شد، پنج استان غربی کشور یک تعاونی صادراتی را تشکیل دادند.

وی اظهار کرد: برای محصولات تعاونی‌ها می‌توان یک بازار ایجاد کرد که انتظار داریم در بخش صنعت و کشاورزی نیز یک حلقه ارتباطی برای دسترسی به بازارهای هدف که تعاونی تعریف کرده، ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به راه اندازی تعاونی صادرات محصولات غرب کشور در لرستان اضافه کرد: این امر موجب شد که بازار متمرکزی برای تعاونی‌های غرب کشور ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: سهم بخش تعاونی از صادرات استان حدود ۳۰ میلیون دلار در سال ۹۵ بوده است.

وی افزود: در سند اشتغال استان که تهیه می‌شود بخش عمده‌ای از تولید صادرات گرا است که رشد ۲۸ درصدی صادرات را پایه قرار داده‌ایم که محقق می‌شود.

آشتاب بیان کرد: تلاش خادمان مردم در دولت رشد اشتغالزا است. یعنی ما باید در همه انتخاب هایمان نوعی از رشد را انتخاب کنیم که تولید ملی و بنیه ملی را تقویت کند تا اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی گفت: خدا را شاکریم که در اشتغال‌زایی خالص پارسال و امسال به عدد خوبی دست پیدا کرده ایم که البته کافی نیست و به گام‌های بلندتری نیاز داریم .

به گزارش افلاک نیوز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: تنوع بخشی در محصولات و بازارهای هدف می‌تواند نقش موثری جهت ارتقاء و توسعه صادرات و واردات استان داشته باشد‌.

وی اظهار کرد: صادرات از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی است و با جدیت باید آن را حمایت  و دنبال کرد‌.

آشتاب اضافه کرد: صادرکنندگان باید بدانند که از آنها حمایت و به رفع مشکلات آنها به طور مستمر پرداخته می‌شود‌.

درج دیدگاه