جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری تعاونی های کل کشور

تعاون آنلاین – تعاونی های فعال کشور در سال ۹۵، دو و نیم میلیارد دلار صادرات داشته اند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند  گفت: باید با ارائه آموزش ها و تامین تسهیلات مورد نیاز زمینه را برای رشد و فعالیت تعاونی ها در کشور فراهم کنیم.
سید حمید کلانتری با بیان اینکه هم اکنون ۹۸ هزار تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد، افزود:۵۰ درصد از این تعاونی ها در بخش تولید و مابقی در بخشهای توزیعی و خدماتی به خدمت مشغولند.
وی به اشتغال آفرینی تعاونی ها در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: این تعاونی های فعال ۱۱ میلیون نفر عضو دارند و برای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز شغل ایجاد کرده اند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین پایانه مرزی میلک و تعاونی مرزنشینان این خطه را بسیار فعال و نقش پذیر دانست و افزود: لازم است برای تقویت صادرات در این پایانه ، تعاونی ویژه ای برای مدیریت و ساماندهی صادرات مرزی در کنار تعاونی مرزنشینان در هیرمند تشکیل شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وی تصریح کرد: نیاز است پایانه و بازارچه مرزی میلک از نظر زیرساختی و تجهیزات برای توسعه صادرات کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه، تقویت شود.
کلانتری با تاکید بر اینکه باید به سیستان و بلوچستان که رتبه توسعه یافتگی پایینی دارد نگاه ملی شود افزود: با هماهنگی استاندار سیستان و بلوچستان شماری از مدیران بخش تعاون کشور برای ایجاد اشتغال، فقرزدایی و توسعه تعاونی ها در منطقه سیستان و شهرستان های خاش، ایرانشهر و میرجاوه حضور پیدا کردند.

درج دیدگاه