جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

صادرات ۶ میلیون دلاری تعاونی های استان اصفهان

تعاون آنلاین – مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صادرات ۶ میلیون دلاری تعاونی های سطح استان در سال گذشته، گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در حوزه کارگری تکریم کارگر و کارفرما است.

محسن نیرومند  مدیرکل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه تعاون نقش موثری در افزایش اشتغال و حل مشکل بیکاری دارد اظهار داشت: امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» باید با همکاری و هماهنگی هم مسائل پیش روی واحدهای اقتصادی را برطرف نموده تا بتوانیم به سمت تولیدی درونزا و اشتغال پایدار حرکت کنیم.
وی هدف از برگزاری جلسات هماهنگی را استفاده از ظرفیت تشکل ها و افراد موثر برای تکریم کارگران در هفته کارگر دانست و افزود: تکریم و حمایت از کارگر و کارفرما مهمترین رسالت ما در سال جاری و هفته کارگر است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: هفته کارگر زمان مناسبی برای تبیین خواسته ها ومسایل معیشتی و شغلی کارگران است و لازم است از همه تریبون های شهر برای بیان خواسته های کارگران استفاده شود.
نیرومند با توجه به شرایط اشتغال در سطح استان عنوان کرد: همدلی و همراهی تشکل های کارگری لازمه حفظ انگیزه کارگران در واحدهای اقتصادی است.
وی با اشاره به برخی اختلاف نظرهای موجود در جامعه کارگری بیان داشت: وجود اختلاف نظر بین تشکل ها امری طبیعی است و با ایجاد فضاهای دوستانه و از طریق گفتمان می توان به جمع بندی های درستی در برخورد با مسایل پیش روی جامعه کارگری رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان برنامه های روز کارگر اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت هفته کارگر با حضور کارگران  واحدهای اقتصادی در گلستان شهدای اصفهان و تجدید میثاق با شهدا آغاز و دیدار تشکل های کارگری و کارفرمایی با استاندار اصفهان و همچنین دیدار با آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به منظور تبیین درخواستها و مسایل مهم حوزه کارگری و کارفرمایی انجام خواهد شد.

نیرومند با عنوان اینکه پیگیر دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگران نمونه کشور در سال جاری هستیم، بیان داشت: در صورت قطعی شدن این دیدار، شماری از کارگران استان اصفهان با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

وی با توجه به ثبت شرکت‌های تعاونی درسال گذشته اظهار داشت: ثبت شرکت های تعاونی در این استان طی سال گذشته به ۶۱ شرکت با ۴ هزار و ۷۵ نفر عضو رسید که با این آمار ۹۱ درصد از برنامه پیش بینی شده محقق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  ادامه داد: در این مدت ۳۳ هزار و ۱۳۲ نفر ساعت آموزش در سال ۹۵ توسط دفتر آموزش و ترویج و تحقیقات برای شرکت های تعاونی این استان به صورت رایگان ارایه شد که در این راستا نیز ۹۴ درصد از برنامه پیش بینی شده محقق شده است.

نیرومند با بیان صادرات ۶ میلیون دلاری این شرکت‌های تعاونی در سال گذشته بیان داشت: شرکت های تعاونی این استان سال گذشته حدود ۶ میلیون دلار صادارت به کشورهای مختلف از جمله پاکستان، ترکمنستان، روسیه، ایتالیا، عراق، هلند، ارمنستان، کانادا، ترکیه، چین، اتریش، امارات، آلمان و افغانستان داشتند که تقویت و افزایش این بخش نیز در سال جاری با جدیت دنبال می شود.

به گزارش بسیج نیوز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  اضافه کرد: بیشترین صادرات صورت گرفته در این مدت در بخش کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دستی و فرش دستباف، صنایع شیمیایی و محصولات پتروشیمی بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان حدود ۲هزار و ۲۸۳ شرکت تعاونی فعال با ۹۳۲ هزار و ۶۴۷ نفر عضو وجود دارد که سال گذشته تنها توسط تعاونی های مسکن حدود ۸۱۹ واحد مسکونی آماده و به اعضا تحویل داده شد.

درج دیدگاه