پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبرداد؛

صدور بیش از ۲ هزار میلیارد ضمانت نامه در سال ۹۵/ رشد ۲۵ درصدی سالانه

حسین نژاد گفت:سود انباشته صندوق به ۸۰ درصد سرمایه رسیده که این امر با وضع کنونی نهادهای مالی و بانکی بسیار مطلوب است. این مهم با معرفی و ارائه خدمات نوینی چون تضمین معاملات، تامین مالی جمعی و رتبه بندی تعاونی‌ها در هر سال بوجود آمده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در گفت و گویی ابراز داشت: علیرغم محدودیت هایی که در حوزه فعالیت‌ها داشته‌ایم نرخ فعالیت ها وتفاهم نامه‌ها در هر سال رشد ۲۵ الی ۳۰ درصدی داشته است که رقم قابل توجهی است.

وی در ادامه افزود: از طریق بازسازی تعاملات امروز دیگر هیچ سازمانی نیست که حاضر به همکاری با صندوق نباشد در حالی که در ابتدای فعالیتم در صندوق با هیچ نهاد و سازمانی همکاری وجود نداشت و تنها بانک توسعه تعاون همکاری محدودی با صندوق داشت، سطح همکاری نهادها با صندوق به جایی رسیده که مجموعه با سابقه‌ای مانند صندوق حمایت از صنایع کوچک درخواست تعامل بیشتر با صندوق سرمایه گذاری را دارد.

حسین نژاد به تغییرات اساسنامه در هیئت دولت اشاره کرد و تصریح کرد: با تغییرات ایجاد شده در اساسنامه و به کمک ابلاغیه موثر وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکنون تمامی دستگاه‌ها ضمانت نامه‌های صندوق را به رسمیت می‌شناسند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در ادامه گفت و گو با تسنیم بیان داشت: در شرایطی که اوضاع نهاد های مالی و بانکی با سطح مطلوب فاصله دارد، تاکنون سود انباشته صندوق به ۸۰ درصد رسیده که این امر از طریق ارائه خدمات جدیدی همچون تضمین معاملات، تامین مالی جمعی و رتبه بندی تعاونی‌ها ایجاد شده است. صندوق در شرایط فعلی می تواند تا ۲۰۰۰ میلیارد ضمانت نامه صادر کند که این امر از طریق تلاش‌های نمایندگان صندوق در سراسر کشور محقق شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ حدود ۵ هزار و ۲۹۴ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال درخواست ضمانت نامه شد که ۴هزار ۹۳ میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال مصوب و ۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال ضمانت نامه در این سال صادر شده است. همچنین برای تعاونی‌های برند فقط تا ۱۰درصد و کمتر دریافت وثیقه برای صدور ضمانت نامه خواهیم داشت

وی در پایان ابراز داشت:  خدمات جدید مشترک چون صندوق تأمین مالی و لیزینگ با بانک توسعه تعاون در حال برنامه ریزی است.

درج دیدگاه