پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

صدور ۳۲۶ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای سال در خراسان جنوبی

مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار اردبیل

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت ۲۸۹۳۴میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در حوزه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از پرداخت ۲۸۹۳۴میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در حوزه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

 ۱۲ هزار شغل در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

به گزارش تعاون‌آنلاین، عباس رکنی در تشریح این خبر گفت: تا کنون ۲۷۴ طرح به مبلغ ۳۷۳۵۷میلیون ریال در بخش مشاغل خانگی به بانکهای عامل معرفی شده اند و تعداد ۲۲۰ طرح به مبلغ ۲۸۹۳۴میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی از ابتدای سال ۹۸ تا کنون شده اند که از این محل پیش بینی ایجاد اشتغال برای تعداد ۴۱۵نفر شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور ۳۲۶ مجوز فعالیت در بخش مشاغل خانگی در استان خبر داد که از این تعداد ۳۲۰مجوز به صورت مستقل و ۶ مجوز به صورت پشتیبان بوده است. که پیش بینی اشتغال این مجوزها ۳۶۲فرصت شغال اعلام شده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس دستورالعمل جدید ستاد ساماندهی مشاغل خانگی، سقف دریافت تسهیلات به صورت پشتیبان برای طرحهای توجیه دار در استان ۲۰۰۰میلیون ریال و سقف دریافت تسهیلات به صورت مستقل ۵۰۰ میلیون ریال است که با تشخیص و معرفی از سوی دستگاه های صادر کننده مجوز، توسط دبیرخانه اشتغال استان و شهرستانها جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی می شوند.

رکنی گفت: در سال گذشته تعداد ۲۲۵۵مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است که ۲۰۵۸مجوز به صورت مستقل و ۱۹۷ مجوز به صورت پشتیبان بوده است که فرصت شغلی برای ۳۶۳۱نفر را در بخش مشاغل خانگی در استان فراهم کرده است.

وی همچنین در تشریح عملکرد سال گذشته استان در بخش مشاغل خانگی گفت: سال ۹۷ تعداد ۱۸۷۰طرح به مبلغ ۲۲۱۵۴۴میلیون ریال به بانکهای عامل معرفی شدند و از این تعداد، ۱۶۱۹طرح با پیش بینی اشتغال خانگی ۳۳۷۳نفر موفق به دریافت تسهیلاتی معادل ۱۹۹۴۱۷میلیون ریال شده اند.

درج دیدگاه