شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

صفر تا صد دریافت تسهیلات اشتغال

استان فارس از نظر طرح‌های مصوب روستایی و عشایر مقام دوم کشور و از نظر پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر بعد از استان‌های کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان غربی رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس از پرداخت ۳۷۳ میلیارد تومان تسهیلات به دو هزار و ۴۸۵ طرح اشتغال فراگیر و روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، سهراب مختاری در مورد آمار پرداخت وام اشتغال فراگیر و روستایی در استان فارس، اظهار داشت: تاکنون ۸۹ میلیارد تومان به ۱۱۶ طرح اشتغال فراگیر و ۲۸۴ میلیارد تومان به دو هزار و ۳۶۹ طرح اشتغال روستایی و عشایر تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در استان فارس در مجموع ۲۲ هزار و ۸۱۲  درخواست در سامانه ثبت‌نام اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایر ثبت شده که چهار هزار و ۲۷۳ طرح در بخش فراگیر و ۱۸ هزار و ۵۳۹ طرح در بخش اشتغال روستایی و عشایر بوده است، افزود: از این تعداد هفت هزار و ۷۷۳ تقاضا به دلیل نقض‌هایی که داشتند هنوز در دست متقاضیان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از مجموع ۲۲ هزار طرحی که ثبت شده هشت هزار و ۳۷۲ طرح از سوی کارگروه اشتغال شهرستان‌ها به کارگروه اشتغال استان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۴۸ طرح در حوزه اشتغال فراگیر و ۶ هزار ۳۲۴ طرح در حوزه اشتغال روستایی و عشایر بوده است.

وی عنوان کرد: کمیته فنی کارگروه اشتغال استان فارس تاکنون یک هزار و ۴۷۲ طرح به مبلغ دو هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان در بخش فراگیر و چهار هزار و ۷۳۹ تا طرح به مبلغ یک هزار و ۷۹۱ میلیارد تومان به عبارت دیگر چهار هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان برای ۶ هزار و ۲۱۱ طرح اشتغال فراگیر و روستایی مصوب کرده است.

مختاری با بیان اینکه از این ۶ هزار و۲۱۱ طرح اشتغال فراگیر و روستایی ۶ هزار و ۱۹۰ طرح  به مبلغ سه هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده است، گفت: تاکنون ۱۸۶ طرح اشتغال فراگیر به مبلغ ۱۴۸ میلیارد تومان و دو هزار و ۷۸۸ طرح اشتغال روستایی و عشایر به مبلغ ۳۹۶ میلیارد تومان در بانک‌ها مصوب شده است.

وی افزود: از بین طرح‌های مصوب بانکی برای ۱۷۰ طرح اشتغال فراگیر به مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان و دو هزار و ۴۳۳ طرح اشتغال روستایی و عشایر به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد بانکی منعقد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: استان فارس از نظر طرح‌های مصوب روستایی و عشایر مقام دوم کشور و  از نظر پرداخت تسهیلات روستایی و عشایر بعد از  استان‌های کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان غربی رتبه چهارم کشور را دارد.

وی  بیان کرد: میزان اعتبار ابلاغ شده به استان فارس در بخش اشتغال روستایی و عشایری ۳۶۰ میلیارد تومان و در بخش اشتغال فراگیر یک هزار میلیارد تومان بود که در بخش روستایی ۱۸۹ میلیارد تومان و در بخش اشتغال فراگیر ۴۷۷ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

مختاری در توضیح اینکه چرا تعداد طرح‌ها معرفی شده به بانک‌ها بیش از مبلغ تخصیص یافته به استان فارس است، گفت: یکی از دلایل این امر استفاده از این فرصت برای بهبود نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان است و از سوی دیگر چون بانک‌ها در رد یا قبول این طرح‌ها مختار هستند بتوانند طرح‌های بهتر را از بین سایر طرح‌ها انتخاب کنند.

درج دیدگاه