پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

یک اقدام اشتغالزا منتظر همکاری نظام بانکی

یک اقدام اشتغالزا منتظر همکاری نظام بانکی

حاضریم همه امکانات را در اختیار دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل استان قرار داده و ثبت اطلاعات طرح‌ها در سامانه را نیز انجام دهیم به شرطی که بانک ها با آغاز پرداخت تسهیلات، زنگ تحقق اشتغال طرح‌ها را به صدا درآورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در مجموع یک‌هزار میلیارد ‌تومان طرح اشتغالزا از طریق “سامانه کارا” به بانک‌های عامل ارسال شده است که انتظار داریم بانک‌ها در بحث پرداخت تسهیلات خیلی سختگیرانه برخورد نکنند.

به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی عصر روز گذشته در نشست کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه ۲۶۰ میلیارد تومان سهم استان کردستان از اشتغال فراگیر روستایی است، اظهار کرد: برش شهرستانی این تسیهلات بر اساس ضریب بیکاری شهری و روستایی ابلاغ شده است.

وی از ثبت ۲۱۵۷ طرح در”سامانه کارا” خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم در مورد سامانه کارا با حضور در جلسات یا بصورت ویدئو کنفرانس به کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل ارائه شده است. تمام این اقدامات در راستای بانک پذیر کردن طرح‌های اشتغال در استان انجام گرفته تا شاهد برداشتن گام‌های اساسی در حوزه اشتغال در شهر و روستا در کردستان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: قرار است طرح‌ها در سطح شهرستان بازنگری شود تا پذیرش طرح‌ها در بانک‌های عامل سریع‌تر انجام گیرد. ۶۴۲ میلیارد تومان در بحث اشتغال فراگیر به عنوان سهم استان کردستان اختصاص یافته و طرح‌ها در مرحله پذیرش بانکی است.

صلواتی با تاکید بر اینکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان طرح در سطح شهرستان بررسی شده است، گفت: در کمیته‌های فنی استان ۷۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها ارسال شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، در مجموع یکهزار میلیارد ‌تومان طرح به بانک‌های عامل ارسال شده که انتظار داریم بانک‌ها نیز با تعامل و همکاری با متقاضیان، پرداخت ها را آغاز کنند. کارشناسان دستگاه‌های اجرایی هم باید به بانک‌ها مراجعه کنند تا برخی موانع و مشکلات در این مسیر رفع شود.

صلواتی با بیان اینکه ۱۱ طرح بدون مشکل در دست پرداخت است، گفت: البته نسبت به سایر استان‌ها پیشرو هستیم و ۱۰ درصد اعتبارات مصوب تا به امروز پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه تخصصی اشتغال کردستان خاطرنشان کرد: حاضریم همه امکانات را در اختیار دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل استان قرار داده و ثبت اطلاعات طرح‌ها در سامانه را نیز انجام دهیم به شرطی که بانک ها با آغاز پرداخت تسهیلات، زنگ تحقق اشتغال طرح‌ها را به صدا درآورند.

درج دیدگاه