شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

برای اشتغال فراگیر کردستان چقدر پرداخت شد؟

برای اشتغال فراگیر کردستان چقدر پرداخت شد؟

۹ هزار و ۶۳۲ نفر در استان سال گذشته در طرح کارورزی ثبت نام و ۸۰۴ نفر هم قرارداد با کارفرمایان را منعقد کردند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون ۷۳ میلیاردو ۸۰۵ میلیون تومان به ۷۷ طرح اشتغال فراگیر در استان پرداخت شده که میزان اشتغالزایی آن ها۷۵۰ نفر بوده است.

به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی دوشنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، به بیان گزارشی از وضعیت طرح های اشتغال فراگیر، کارورزی، اشتغال روستایی پرداخت و گفت: تعداد طرح های اشتغال فراگیر ارجاعی به بانک های استان ۲ هزار و ۳۱طرح به مبلغ ۹۴۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه کارآ سال گذشته با تاخیر در استان راه اندازی شد، عنوان کرد:  ۴ هزار و ۳۹۰ طرح توسعه پایدارروستایی با تسهیلات ۸ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان در سامانه ثبت نام کردند.

صلواتی میزان اشتغال پیش بینی شده را ۱۶ هزار و ۵۳۹ نفر ذکر کرد و افزود: ۷۰ درصد ثبت نام ها در سامانه کارآ مربوط به طرح توسعه پایدار روستایی بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: ۴۸۸ طرح اشتغال فراگیر به مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲ هزار و ۴۰۳ نفر به بانک های استان معرفی شده است.

صلواتی ادامه داد: از تعداد طرح های مذکور ۷۳ میلیاردو ۸۰۵ میلیون تومان به ۷۷ طرح پرداخت شده است که میزان اشتغالزایی آن ۷۵۰ نفر بوده است. ۷۴۲ طرح توسعه پایدار روستایی به مبلغ ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک ها معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین طرح های توسعه پایدار روستایی به ترتیب در بخش های کشاورزی، صنعت،فناوری اطلاعات و گردشگری بوده است، عنوان کرد: از تعداد طرح های مذکور به ۷ طرح یک میلیاردو۱۷۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهارداشت: در بخش مشاغل خانگی هم ۲ هزار و ۲۳۴ طرح به مبلغ ۱۳ میلیاردو۲۶۰ میلیون تومان به بانک ها  معرفی شدند. هزار و ۴۳۲ طرح به مبلغ ۸ میلیاردو۴۰۰ میلیون تومان به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: ۹ هزار و ۶۳۲ نفر در استان سال گذشته در طرح کارورزی ثبت نام و ۸۰۴ نفر هم قرارداد با کارفرمایان را منعقد کردند.

درج دیدگاه