چهارشنبه, فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان:

صنعت چاپ در سایه حمایت دولت پا گرفت

غلامرضا شجاع
غلامرضا شجاع

غلامرضا شجاع بیان کرد: دولت یازدهم با اجرای برنامههای دقیق زیرساخت‌های صنعت نشر و چاپ را ترمیم کرد.

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفتگو با تعاون آنلاین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت یازدهم بیشترین حمایت را از صنعت نشر و چاپ به عمل آورد، که این موافق با سایر سیاست‌های اجرایی دولت تدبیر و امید بود.

شجاع یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید را امضای تفاهمنامه وزارت ارشاد برای تحت پوشش قرار گرفتن صنعت چاپ کشور زیر نظر وزارت صنعت، معدن وتجارت دانست. امری که در دولت‌های پیشین بدان توجه ویژه‌ای نشده و این صنعت را دچار خسران و افول کرده بود.

وی با اشاره به اینکه تولیدات داخلی کاغذ نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد تصریح کرد: در این دوره بسیاری از تولیدکنندگان داخلی تقاضا داشتند که تعرفه واردات کاغذ بالا رود تا میزان واردات کمتر شود، اما از آن جا که این اقدام به صلاح تعادل بازار نیست دولت آن را تصویب نکرد، لذا ثبات بازار همچنان حفظ شد.

این فعال بخش خصوصی اظهار کرد: یکی از اقدامات دیگر وزارت ارشاد برگزاری جلسه‌ای با وزارت امور اقتصاد و دارایی بود که دستاورد آن امضای تفاهمنامه دیگری است که اگر دولت دوازدهم اجرای آن را در نظر داشته باشد به شکل چشمگیری مالیات فعالان اقتصادی بخش چاپ و نشر کم خواهد شد و این به رشد و توسعه فرهنگ نیز کمک خواهد کرد.

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان گفت: با این حال باید در نظر داشت که اگر به صنعت چاپ نیز مانند دیگر صنایع توجه شود به رشد اقتصاد و نیز رشد فرهنگی کشور کمک خواهد کرد از سوی دیگر این امر می‌تواند در جهت افزایش میزان اشتغال کارآمد است.

شجاع در پایان افزود: دولت تدبیر و امید با امنیتی که در اقتصاد ایران ایجاد کرد به شکل قابل توجهی وضعیت روابط اقتصاد بین‌الملل را بهبود بخشید و اگر این برنامه‌ها در دولت آینده نیز استمرار داشته باشد رونق و توسعه به کشور باز می‌گردد.

درج دیدگاه