جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار به نتیجه رسید؟

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد از ایجاد ۷۲ طرح اشتغال فراگیر و ۲۳۱ طرح اشتغال پایدار روستایی سطح شهرستان در سال گذشته خبر داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد از ایجاد ۷۲ طرح اشتغال فراگیر و ۲۳۱ طرح اشتغال پایدار روستایی سطح شهرستان در سال گذشته خبر داد.
به گزارش تعاون آنلاین، عبدالعی گیوه کی ، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: سال گذشته ۷۲ طرح اشتغال فراگیر و ۲۳۱ طرح اشتغال پایدار روستایی در سطح شهرستان انجام شد.

گیوه کی اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۹۰۳ تن فراهم شد که ۴۴۱ شغل آن در حوزه اشتغال پایدار روستایی بود.

وی مجموع تسهیلات پرداخت شده در راستای اشتغال فراگیر و پایدار روستایی را ۳۱۰ میلیارد اعلام کرد و افزود: از این میزان تسهیلات ۱۸۰ میلیارد ریال آن در حوزه اشتغال فراگیر بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: هم اکنون در راستای کاهش معضل بیکاری و رفع دغدغه اشتغال خانواده‌ها برای جوانان خود ۹ طرح مصوب با ۴۰ چهار میلیارد ریال تسهیلات در حال انجام است.

گیوه کی با اشاره به موفق بودن طرح‌های اشتغال پایدار روستایی اضافه کرد: سهم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای این شهرستان ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که تا کنون تنها ۱۳۰ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات جذب شده است.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح‌ها کافی نبوده و انتظار می‌رود میزان تسهیلات آن برای ۲۸۹ طرح روستایی درحال بررسی افزایش یابد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: لرستان دراجرای طرح اشتغال فراگیر در کشور رتبه دوم را دارد و بروجرد نیز در بین شهرستان‎های استان رتبه دوم را دراجرای این طرح اشتغال فراگیر و پرداخت تسهیلات به خود اختصاص داده است.

گیوه کی افزود: ۱۵ هزارجویای کار در رده‌های مختلف سنی در ۲ مرکز کاریابی شهرستان ثبت نام کرده اند که حدود هفت هزار تن از ثبت نام شدگان در مراکز کاریابی بروجرد فارغ التحصیلان مراکزدانشگاهی هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۶۲۰ تعاونی در این شهرستان وجود دارد و ۳۳ هزار کارگر در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، کارگاه‌های بزرگ و کوچک شهرستان بروجرد مشغول به فعالیت هستند.