پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

طرح اشتغال روستایی چقدر موفق بود؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در بحث اشتغال روستایی، ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ابلاغ شده و تا به امروز ۱۷۵ میلیارد تومان مصوبه در بانک‌های عامل داریم و پیش‌بینی می‌شود که ۲ هزار و ۵۳۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در بحث اشتغال روستایی، ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ابلاغ شده و تا به امروز ۱۷۵ میلیارد تومان مصوبه در بانک‌های عامل داریم و پیش‌بینی می‌شود که ۲ هزار و ۵۳۲ فرصت شغلی ایجاد کنند.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدتقی آبایی، با اشاره به نرخ بیکاری استان اظهار داشت: نرخ بیکاری استان براساس اعلام مرکز آمار ایران در تابستان ۹.۶ درصد است که با توجه به این که متوسط کشوری ۱۲.۱ درصد بوده، دو و نیم درصد از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم.

وی افزود: در بحث اشتغال روستایی، تسهیلاتی که در مرحله نخست به استان ابلاغ شد ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و تا به امروز ۱۷۵ میلیارد تومان مصوبه در بانک‌های عامل داریم و پیش‌بینی می‌شود که ۲ هزار و ۵۳۲ فرصت شغلی ایجاد کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: ۱۷۵ میلیارد تومان مصوب شده، مربوط به ۸۶۴ طرح است که از این مصوبات ۷۷۵ طرح با رقم ۱۳۵ میلیارد تومان در بانک‌های عامل منجر به عقد قرارداد شده است.

آبایی بیان کرد: از این رقم قرارداد ۷۴۴ طرح با رقم ۱۱۶ میلیارد تومان در مرحله پرداخت قرار گرفته است.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال فراگیر گفت: در رابطه با طرح اشتغال فراگیر چون تسهیلات امسال هنوز از مرکز به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است، در فرآیند قرار دارد و هنوز رقم قابل ملاحظه‌ای در این زمینه پرداختی نداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در بحث سیاست‌های اشتغال آن چه که مربوط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در زیرمجموعه برنامه‌های اشتغال، طرح اشتغال روستایی، طرح اشتغال فراگیر و مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما را داریم.

آبایی عنوان کرد: در طرح مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما، کارفرمایانی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی لیسانس به بالا را جذب کنند حتی با شرایط خاصی که فارغ‌التحصیلان باید داشته باشند، به مدت دو سال از بیمه سهم کارفرما به صورت صد در صد معاف می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین طرح کارورزی را داریم که اگر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به عنوان کارآموز به کار بگیرند به مدت ۴ تا ۶ ماه دولت یک سوم قانون کار را به عنوان حق‌الزحمه به آنها پرداخت می‌کند و بعد اگر جذب شوند مشمول طرح مشوق‌های بیمه‌ای می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی هم از دیگر طرح‌ها است که همان بحث استاد-شاگردی بوده که متقاضیان کاری که ۱۵ تا ۲۳ سال باشند می‌توانند از طریق سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای در واحدهای تولیدی به عنوان کارآموز جذب شوند، این طرح به مدت یک سال بوده و مشمول بیمه مسئولیت مدنی هستند.

درج دیدگاه